| کد خبر: 163631 |

◄ انتشار گزارش نهایی سانچی تا آخر فروردین

طبق وعده‌های مسئولان سازمان بنادر، گزارش کامل حادثه نفت‌کش سانچی که موجب شهادت 30 نفر از هم‌وطنانمان شد تا اواخر ماه جاری ارائه خواهد شد. این در حالی است که هم‌اکنون بیش از چهار ماه از وقوع این حادثه دل‌خراش می‌گذرد.

تین نیوز

طبق وعده های مسئولان سازمان بنادر، گزارش کامل حادثه نفت کش سانچی که موجب شهادت 30 نفر از هم وطنانمان شد تا اواخر ماه جاری ارائه خواهد شد. این در حالی است که هم اکنون بیش از چهار ماه از وقوع این حادثه دل خراش می گذرد.

به گزارش تین نیوز، اواخر اسفند سال ۱۳۹۵ بود که محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی از انتشار گزارش نهایی حادثه نفت کش در مدت پنج هفته ، یعنی تا اواخر فروردین ماه خبر داد و گفت: مستندات زیاد و خوبی در مورد حادثه سانچی به دست آورده ایم و برای اعلام نهایی علت حادثه به مستندات تکمیلی نیاز داریم که ۵ هفته زمان می برد.

در این راستا برای بررسی حادثه نفت کش سانچی تفاهم نامه ای میان کشورهای ایران، پاناما، هنگ کنگ و چین امضا شده که قرار است در قالب این تفاهم نامه گزارش نهایی تکمیل و این گزارش بر اساس کنوانسیون بین المللی رسیدگی به حوادث دریایی منتشر شود.

تاکنون هیات ایرانی برای بررسی این موضوع در دو نوبت به چین سفرکرده اند. گشایش جعبه سیاه انجام و اطلاعات آن استخراج شد و مستندات خوبی در اختیار این تیم قرارگرفته است.همچنین تیم ایرانی از کشتی کریستال که با سانچی برخورد کرده بود بازدید کرده و باخدمه آن مصاحبه کرده است از سوی دیگر نخستین جلسه مشترک بررسی سانحه نفت کش سانچی با حضور ۴ کشور ایران، چین، پاناما و هنگ کنگ در شانگهای برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه یافته های مربوط به این سانحه توسط همه اعضا طرح و بررسی و مقرر شد بعد از جمع بندی یافته های فنی در جلسه آتی، نسبت به مشخص کردن علل اصلی سانحه و اقدامات پیشگیرانه ای که در آینده از وقوع حوادث مشابه جلوگیری کند، تصمیم گیری شود.براین اساس جعبه سیاه هر دو کشتی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت و قرار شد باخدمه اصلی شناور کریستال دوباره مصاحبه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.