| کد خبر: 163596 |

ضرورت ایجاد جذابیت برای کالای ایرانی

رئیس اتاق بازرگانی گفت: مسیر حمایت از تولید ملی باید با ایجاد جذابیت مصرف کالای ایران مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی گفت: مسیر حمایت از تولید ملی باید با ایجاد جذابیت مصرف کالای ایران مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

به گزارش تین‌نیوز، غلامحسین شافعی گفت: مسیر حمایت از تولید ملی باید با هدف جذابیت مصرف کالای ایران و رقابت پذیرکردن تولیدات در عرصه بازار جهانی مورد بازنگری جدی قرار گیرد رویکردی که نیازمند یک تفاهم ملی میان مصرف کننده، تولید کننده و برنامه ریزان است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ایجاد جذابیت برای مصرف کننده، بهبود خدمات پس از فروش و نوسازی صنایع راهکار عملی در حمایت از کالای ایرانی است.

وی ارتقای کیفیت، رقابت پذیرکردن کالاها و کاهش قیمت تمام شده محصولات را سه رویکرد اصلی واحدهای تولیدی برای جذاب شدن مصرف کالای ایرانی دانست و تاکید کرد: بنگاه‌های اقتصادی باید به فن آوری روز دنیا تجهیز شوند و در این مسیر باید خلق ثروت از فعالیت‌های دلالی و واسطه گری به سوی تولید هدایت شود.

شافعی تاکید کرد: رونق صادرات صنعتی در سایه ارتقای فناوری سکوی پرتاب کالای ایرانی به جایگاه واقعی خود در بازار داخلی و بین المللی است و در این راستا باید از ظرفیت‌ها و مزیت‌های تولیدی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی بهره گرفت.

به گزارش صدا و سیما، وی افزود: امروز بیش از ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود، منابع معدنی کشور مزیت بسیار خوبی برای تولید و صاردات مواد معدنی فرآوری شده پیش روی تولید ایران قرار داده است که در صورت رفع موانع پیش روی صادرات از جمله کاهش قمیت کالای صادراتی و افزایش سرعت بازار رسانی می‌تواند به رونق تولید در کشور منتهی شود.

رئیس اتاق ایران با اشاره به اصلاح سیاست‌های وارداتی در خدمت تولید افزود: برای تسریع در روند نوسازی صنایع و تجهیز به فناوری روز ورود ماشین الات و مواد اولیه مورد نیاز تولید باید با اعمال تعرفه‌های ترجیحی حمایت شود و در مقابل با اعمال تعرفه‌های سنگین از ورود کالاهای مشابه خارجی جلوگیری گردد.

وی افزود: راه کارهای پلیسی اعمال شده برای مقابله با ورد قاچاق تاکنون توفیق چندانی نداشته است این درحالی است که تنها راه مبارزه عملی با قاچاق کالا افزایش ریسک قاچاق و غیر اقتصادی کردن قاچاق است.

شافعی افزود: ایجاد فضای مساعد کسب و کار است، اصلاح قوانین در جهت ایجاد جذابیت‌های لازم برای سرمایه گذاری و پیش بینی پذیر کردن فضای اقتصادی برای سرمایه گذاران باید در دستور کار برنامه ریزان باشد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.