| کد خبر: 163556 |

◄ مناسبات حمل‌ونقلی ایران و آسیا در سال گذشته

در سال 96 مناسبات حمل‌ونقلی قابل توجهی با کشورهایشرق و جنوب شرق آسیا در جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور منعقد شد.

تین نیوز

در سال 96 مناسبات حمل‌ونقلی قابل توجهی با کشورهایشرق و جنوب شرق آسیا  در جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور منعقد شد.

به گزارش تین‌نیوز روند رو به رشد همکاری‌های ایران و کشورهای آسیایی در حوزه حمل‌ونقل از مهم‌ترین دستاوردهای اقتصادی سال 96 محسوب می‌شود. 

دستاوردهایی همچون  قرا داد تولید  و تأمین واگن برای قطارهای شهری و همچنین برای قطارهای حومه‌ای از مهم‌ترین آن‌ها است که در این گزارش به‌طور خلاصه به این قراردادها اشاره‌شده است.

قرارداد تامین واگن مترو ایران-چین

رشد چشمگیر مناسبات تجاری تهران- شانگهای موجب شد تا تجارت دوجانبه این دو کشور سالانه به رقمی افزون بر 37.2 میلیارد دلار برسد که نسبت به سال پیش از آن رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ایران و چین قرارداد تولید و تأمین 450 دستگاه واگن مترو برای شهر‌های اهواز، شیراز و تبریز، بین ایدرو و شرکت پوژن چین منعقد کردند که بر اساس آن به‌طور متوسط 35 درصد و درنهایت 59 درصد داخلی سازی واگن‌های آلومینیومی در کشور انجام می‌گیرد. این امر امکان تحقق بهره‌گیری از حداکثر توان ظرفیت داخلی و انتقال تکنولوژی و دانش فنی را فراهم می‌آورد.

بزرگ‌ترین قرارداد تولید واگن با کره جنوبی

یکی از پررونق‌ترین سال‌ها برای همکاری‌های تجاری بین ایران و کره جنوبی سال 96 بود. 

بزرگ‌ترین قرارداد تولید واگن در ایران برای افزایش ناوگان قطارهای حومه‌ای، با همکاری سه‌جانبه راه‌آهن ایران و کنسرسیوم ایرانی-کره‌ای (شرکت واگن‌سازی ایریکو و شرکت روتم کره‌ جنوبی) به امضا رسید. 

بر اساس این قرارداد که به ارزش 720 میلیون‌ یورو منعقد شد، 450 دستگاه واگن در 6 سال و نیم آینده به‌عنوان محصول مشترک ایران و کره در دست‌ساخت قرار خواهد گرفت.

 افزون بر آن، بر اساس توافق انجام‌شده، منابع موردنیاز قرارداد ساخت ریل‌ باس‌ ها نیز به‌وسیله فاینانس کره‌ای تأمین می‌شود تا ظرفیت 70 میلیون صندلی در قطارهای حومه‌ای ایران ایجاد شود. 

تفاهم همکاری‌های حمل‌ونقل  ایران-روسیه

سال 96 را می‌توان بهترین دوره همکاری‌های راهبردی و سیاسی میان ایران و روسیه دانست. این دو کشور در مسیر گسترش همکاری‌ها 10 سند همکاری منعقد کردند و دو کشور متعهد شدند که با امضای یادداشت تفاهم، توافقات اولین نشست همکاری‌های مشترک فرهنگی، یادداشت تفاهم توافقات نهمین نشست کارگروه همکاری‌های حمل‌ونقل و تفاهم‌نامه سه‌جانبه ایران، روسیه، قزاقستان در مورد ترانزیت و مبادله گندم درزمینهٔ های یادشده نیز با یکدیگر همکاری کنند.

 

 


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.