| کد خبر: 163544 |

◄ افزایش پنج درصدی سفرهای نوروزی امسال

جانشین معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به آماده‌باش کامل نیروهای و تجهیزات راهداری در طول سفرهای نوروزی تأکید کرد و جزئیات تمهیدات و اقدامات صورت گرفته را تشریح کرد.

تین نیوز

جانشین معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به آماده‌باش کامل نیروهای و تجهیزات راهداری در طول سفرهای نوروزی تأکید کرد و جزئیات تمهیدات و اقدامات صورت گرفته را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز، داریوش نصر گفت: اکیپ‌های راهداری برای سفرهای نوروزی 97 آمادگی کامل داشته و آمادگی ماشین‌آلات و تجهیزات  مناسب نیز تدارک دیده‌شده است.

او در ادامه تصریح کرد:۶۷۴ راهدارخانه ، ۱۲۰۰ اکیپ راهدار، ۱۴ هزار پرسنل راهدار به همراه ۹۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در حالت  آماده‌باش هستند.

او درباره  ایمن‌سازی راه‌ها گفت:  علاوه بر شستشوی تابلوها، تأمین روشنایی ۲۰۷ نقطه در تقاطع‌های هم‌سطح و ۵۹ نقطه در مقاطع موردنیاز، تأمین، و رفع نواقص حفاظ‌های بتونی و فلزی در ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های کشور انجام‌شده است.

او درباره اقداماتی که به‌منظور بهسازی راه‌ها صورت گرفته است توضیح داد: ۳۵۰ هزار مترمربع از رویه‌ راه‌ها که بنا به دلایل مختلفی ازجمله بارش‌های شدید برف و باران دچار آسیب شده بودند، شناسایی و عملیات لکه‌گیری، ترمیم و بهسازی بر روی آن‌ها صورت گرفته است.

سرپرست معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  در ادامه گفت: روکش آسفالت موضعی در ۵۴۵ کیلومتر از سطح راه‌های کشور اجرا شد همچنین  شانه راه‌ها اصلاح شد.

او به آغاز دور دوم طرح سفرهای نوروزی  اشاره کرد و گفت: در سفرهای نوروزی ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال 96 پنج درصد افزایش داشته است.

او درباره تخصیص امکانات به محورهای پرتردد در جهت تسهیل سفرهای نوروزی گفت: آرایش و تأمین ماشین‌آلات موردنیاز برای آزادراه‌های تهران-کرج، کرج-قزوین، تهران-قم و برخی بزرگراه‌ها و جاده‌هایی مانند تهران-چالوس، فیروزکوه، و ورودی کلان‌شهرهایی مانند مشهد مقدس که ترافیک بالاتری نسبت به سایر محورها و کلان‌شهر‌ها دارند صورت گرفته است و همچنین شناسایی نقاط پرحادثه به‌منظور آشکارسازی و رفع آن‌ها انجام‌گرفته است.

او به بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در جاده‌های پرتردد کشور به‌منظور تسلط و توجه بیشتر به ترافیک عبوری در محورهای شریانی و مواصلاتی، دوربین‌های نظارت تصویری و تردد شمارها نصب‌شده‌اند.

او در ادامه گفت : برای روز‌های پرتردد کشیک‌های مختلفی در نظر گرفته‌شده است و به‌صورت هوشمند مدیریت و نظارت می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نصر به نقش شهروندان  در کنار رسانه و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: تعامل بسیار خوبی با سایر دستگاه‌ها مانند سازمان هواشناسی،اورژانس، هلال‌احمر و پلیس راهور، و جود دارد و در همین راستا تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راهور، هلال‌احمر و اورژانس برای تفکیک وظایف منعقدشده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.