| کد خبر: 163542 |

طی آیینی و با حضور مسئولان انجام شد:

◄ تجهیز بنادر کنگان و دیر به شناور چندمنظوره آتشخوار

آیین بهره‌برداری از دو شناور چندمنظوره آتشخوار در بنادر دیر و کنگان استان بوشهر انجام شد.

تین نیوز

طی آیینی با حضور نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و دیگر مقامات شهرستان‌های دیر و کنگان، آیین بهره‌برداری از دو دستگاه شناور چندمنظوره آتشخوار انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز یکشنبه در آیین آغاز به‌کار ۲ شناور آتشخوار بنادر کنگان و دیر گفت: با تجهیز این ۲ بندر شمار بنادر تجهیز شده استان به شناور آتشخوار به 6 بندر رسید.

نوراله اسعدی افزود: اکنون بوشهر، گناوه (۲ شناور آتشخوار)، عسلویه، خارگ، کنگان و دیر 6 بندر تجاری برخوردار استان از شناورهای آتشخوار محسوب می‌شوند که با توجه به چندمنظوره بودن این شناورها علاوه بر امکان اطفا، کار جابجایی شناورها و سایر خدمات موردنیاز آن‌ها را انجام می‌دهند.

اسعدی یادآور شد: بندر دیر به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر صیادی و مبدأ صادرات استان بوشهر به قطر و کنگان یکی از بنادر فعال و پویا استان است که با هدف ارتقای ایمنی، تأمین شناور آتشخوار آن‌ها در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار گرفت.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به حوادث آتش‌سوزی سال‌های گذشته که باعث خسارت‌های جبران‌ناپذیری در اسکله بندرهای کنگان و دیر شد انتظار می‌رود با تجهیز آن‌ها به شناور آتشخوار، آمار وقوع چنین حوادثی به حداقل ممکن برسد.

اسعدی عنوان کرد: تا پیش‌ازاین کار اطفا حریق اسکله‌های بنادر کنگان و دیر تنها از سمت ساحل صورت می‌گرفت که اکنون امکان اطفا حریق از سمت دریا نیز فراهم‌شده است.

وی تأکید کرد: ۲ شناور آتشخوار یادشده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تأمین‌شده است.

اسعدی بیان کرد: اکنون پنج مرکز جست‌وجو و نجات دریایی و هشت ایستگاه مخابرات دریایی، ۹۳۷ کیلومتر سواحل استان بوشهر را پوشش می‌دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.