| کد خبر: 1622 |

سرمایه ‏گذاری ۴ میلیارد دلاری ایران در یک بندر عمان

تین نیوز | سفیر ایران در مسقط در خصوص سفر رئیس جمهوری ایران به سلطان نشین عمان گفت: این سفر بسیار مهم است و می‏تواند باعث گشوده شدن تمام درها برای توسعه روابط بین دو کشور در تمامی زمینه‏ها‏ شود.
 
علی اکبر سیبویه افزود: قرار است تا پایان سال جاری میلادی سطح ‏سرمایه‏گذار‏ی‏ها‏ی بین دو کشور به 10 میلیارد دلار افزایش یابد.
 
سفیر ایران در مسقط دراین باره افزود: جمهوری اسلامی ایران قرار است در بندر الدقم عمان، واقع در دریای العرب، 4 میلیارد دلار ‏سرمایه‏گذار‏ی کند و در این ‏سرمایه‏گذار‏ی بیش از 100 مخزن بزرگ ذخیره نفت و گاز ایرانی احداث خواهد شد.
 
سفیر ایران در مسقط در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ‏سرمایه‏گذار‏ی‏ها‏ی بین سلطان نشین عمان و جمهوری اسلامی ایران گفت: در بنادر صلاله و صحار در عمان ایران پروژه‏ها‏یی را احداث خواهد کرد که شامل احداث کارخانجات تولید داروهای پزشکی و احداث بیمارستان 400 تختخوابی خواهد بود.
 
وی در این زمینه و در خصوص ‏سرمایه‏گذار‏ی‏ها‏ی سلطان نشین عمان در جمهوری اسلامی ایران گفت: مسقط قرار است در زمینه‏ها‏ی آموزشی، پتروشیمی و استخراج نفت ‏سرمایه‏گذار‏ی‏ها‏یی به ارزش 4 میلیارد دلار انجام دهد.
 
وی همچنین به موضوع احداث خط لوله انتقال گاز ایران به عمان اشاره کرد که قرار است ظرف مدت دو سال به انجام برسد.
 
سفیر ایران در عمان همچنین به موضوع احداث پل ارتباطی بین سلطان نشین عمان و جمهوری اسلامی ایران بر روی تنگه هرمز در خلیج فارس اشاره کرد؛ اما از بیان جزئیات این طرح خودداری کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایمان 0 0

    اگر قرار باشد پلی بین ایران و عمان زده شود بسیار ارزشمند است. اما در این بین نکاتی وجود دارد. اگر قرار باشد پل از جزیره قشم یا سرزمین اصلی(حدود سواحل میناب) زده شود طول پل بسته به طرح چیزی در حدود ۵۵ تا ۷۰ کیلومتر خواهد بود. اگر طرح این گونه اجرا شود جدا از مشکلات اجرایی، کشورمان به سرزمین جداافتاده عمان متصل خواهد شد. بدین ترتیب در انتهای پل(خاک عمان) وسایل نقلیه یا باید دوباره سوار کشتی شوند تا به سرزمین اصلی عمان برسند که نمی شود یا وارد خاک امارات شده دوباره خارج شوند و درنهایت به خاک عمان وارد شوند. صد در صد اماراتی ها شیطنت خواهند کرد و برای همیشه ریش ایران و عمان پیش اماراتی ها گرو خواهد ماند. اما طرح دوم که علارقم دشواری ها فنی، عاقلانه تر است احداثپلی به طول تقریبی ۱۴۴ کیلومتر از حدود سواحل جاسک به سرزمین اصلی عمان است. از هر گزینه ای که استفاده شود بودجه عظیم و همچنین استفاده از پیمانکاران بزرگ دنیا را می طلبد.