| کد خبر: 158520 |

مه‌آبادی خبر داد

◄ احداث ترمینال 80 هزار متری در فرودگاه مهرآباد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از احداث ترمینالی 80 هزار متر مربعی خبر داد و گفت: با توافقی که با گمرک داشتیم قرار شد بخشی از زمین‌های گمرک را آزاد کنیم و در اختیار طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قرار دهیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از احداث ترمینالی 80 هزار متر مربعی خبر داد و گفت: با توافقی که با گمرک داشتیم قرار شد بخشی از زمین‌های گمرک را آزاد کنیم و در اختیار  طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رحمت‌الله مه‌آبادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد تهران اصلی‌ترین فرودگاه کشور است که بیش از 30 درصد سهم پروازهای کشور را به خودش اختصاص می‌دهد گفت: در حال حاضر پذیرش ترافیک هوایی در فرودگاه مهرآباد با مشکل مواجه است لذا ما در اینده محدودیت‌هایی را برای پذیرش پروازها در این فرودگاه اعمال خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: حدود 11 درصد عرصه فرودگاه مهرآباد برای خدمت‌رسانی به مسافران در اختیار شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی است و متاسفانه هیچ عرصه‌ای هم برای اینکه ما بتوانیم زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم، آزاد نیست. در همین راستا از بخش نظامی درخواست کمک کردیم تا بتوانیم یک عرصه‌ای که مازاد بر نیازشان است را تامین کنیم و مذاکرات اولیه برای تحقق این موضوع  انجام شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه خوشبختانه یک توافقی با  گمرک داشتیم تا بتوانیم زمین‌های گمرک را آزاد کنیم و در اختیار طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قرار دهیم، افزود: فرودگاه مهرآباد یک فرودگاه قدیمی در کشور است به همین جهت زیرساخت‌های آن باید نوسازی شود. همین ترافیکی که اکنون در فرودگاه مهراباد داریم به خوبی نمی‌توانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

مه‌آبادی با تاکید بر اینکه باید چند ترمینالی در فرودگاه مهرآباد جمع آوری شود، خاطرنشان کرد: بنا داریم یک ترمینال 80 هزار متر مربعی در فرودگاه مهراباد احداث کنیم بلافاصله که عرصه‌ها آزاد شود عملیات عمرانی را آغاز خواهیم کرد .

به گفته او، بر اساس به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار است فرودگاه مهرآباد قلب ارتباط ترکیبی شهر تهران باشد و مُدهای مختلف حمل ونقل زمینی و شهری را به هم متصل کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.