| کد خبر: 158515 |

پنجمین کنفرانس ملی پروژه‌های مهندسی عمران معماری و مدیریت شهری/2

◄ طرح جدید مشاور وزیر راه برای نوسازی بافت فرسوده

بسیاری از کشورها مانند انگلیس و المان به منظور نگه‌داشت آثار تاریخی و صنعتی خود اقدام به تغییر کاربری ساختمان‌ها کرده‌اند که بسیار مورد توجه دیگر کشورها قرار گرفته است.

تین نیوز

پیروز حناچی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با تقدیر از برگزارکنندگان پنجمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری گفت: دوره پنجم این کنفرانس نشان از اهتمام برگزارکنندگان برای روند نوسازی اصولی بافت های فرسوده دارد.

به گزارش تین نیوز، وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ ساختمان های تاریخی در نوسازی بافت های فرسوده افزود: بسیاری از کشورها مانند انگلیس و المان  به منظور نگه داشت آثار تاریخی و صنعتی خود اقدام به تغییر کاربری ساختمان ها کرده اند که بسیار مورد توجه دیگر کشورها قرار گرفته است.

حناچی با اشاره به دوران گذار شهرها از صنعت به سکونت افزود: قطعاً در نوسازی بافت های فرسوده به نگه داشت بافت های تاریخی اهتمام خواهد شد.

حسین عبده تبریزی یکی دیگر از کسانی بود که با قرار گرفتن پشت تریبون به ارائه طرح خود به منظور ساخت و نوسازی بافت های فرسوده پرداخت  و گفت: در این طرح سعی می شود تا قیمت زمین در شهرها بیش از این افزایش پیدا نکند.

 مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که متاسفانه متولی خاصی به منظور ثابت نگه داشتن قیمت زمین در کشور وجود ندارد گفت: در حال حاضر کسی به در اختیار قرار دادن زمین برای توسعه فضای مورد نیاز توسعه  مراکز فرهنگی اقدام نمی کند.

وی افزود: سیاست چگونگی به کارگیری زمین در کشور وجود ندارد.باید مکانی وجود داشته باشد تا یدون کاستن از مزایا و امکانات زمین آن را به آیندگان منتقل کند.

عبده تبریزی گفت: متاسفانه هیچ متولی ای به این منظور در کشور وجود ندارد اما باید دانست موضوع نگه داشت زمین و امکانات آن با آمایش سرزمینی ارتباط مستقیم دارد.

اگرچه این روزها این جمله زیاد به گوش می رسد که توسعه پایدار ارتباط مستقیمی با نگه داشت مناسب زمین دارد اما افدامی نیر در این باره صورت نمی گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.