| کد خبر: 158427 |

پورسیدآقایی تشریح کرد:

◄ جزئیات صدور آرم طرح ترافیک جدید برای عموم مردم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از جزئیات صدور آرم طرح ترافیک جدید برای عموم مردم خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از جزئیات صدور آرم طرح ترافیک جدید برای عموم مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن پورسیدآقائی با اشاره به بررسی چندین ساله صدور آرم طرح ترافیک جدید و پیشنهاد آن به شوراای عالی ترافیک و شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: چنان‌چه طرح تا 15 بهمن‌ماه در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب اعضا نرسد، قطعاً اجرای طرح به زمان دیگری موکول خواهد شد.

وی که در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن می‌گفت، افزود: ضرایبی برای ورود به محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده که، شورای شهر می‌تواند در صدور آرم طرح ترافیک جدید برای جانبازان، بیماران خاص و حوزه‌های خبری، ردیف‌های تخفیف قائل شود و درنهایت، این شورا است که قیمت‌گذاری را انجام می‌دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که «آرم طرح ترافیک همواره یکی از ابزارهای قدرت شهرداری تهران بود است»، گفت: مهم‌ترین اتفاقی که با برداشتن طرح ترافیک رخ می‌دهد این است که شهرداری از این ابزار قدرت خود برای تأمل با همه ارگان‌ها گذشته است.

پورسید آقایی با اشاره به این مطلب که ارائه طرح ترافیک سالانه شناور همواره ابزاری برای شهرداری بوده و می‌توانسته با اتکا به آن به خاست‌های خود دست پیدا کند، یادآور شد: مهم‌ترین اتفاق این است که در دوره جدید مدیریت شهری می‌خواهیم بگوییم که ما از ابزار لابی و قدرت استفاده نمی‌کنیم و همه مردم در مقابل امتیازات برابر هستند.

وی با تاکید بر این‌که اگر استثنایی در آرم طرح ترافیک وجود دارد باید شفاف‌سازی شود، افزود:  441 دستگاه سهمیه طرح ترافیک از شهرداری دریافت می‌کردند  و در این مدت من هر کجا که می‌رفتم مرا به شکل آرم می‌دیدند و گفته می‌شد که یا سهمیه ما را تغییبر نده و یا زیاد کن و این چه استدالی است که ما داریم چرا که می‌بینیم در یک وزارتخانه تنها 180 سهیمه آرم طرح ترافیک داده می‌شود؛ اما در یک وزارت خانه دیگر 803 سهیمه اختصاص پیدا می‌کند؟ و در این سال‌ها تعامل هر سازمانی که با شهرداری بیشتر بود سهمیه بیشتری تعلق می‌گرفت و مشخص نیست چرا باید سهیمه‌های مختلف به تائید برسد و یک بار محض رضای خدا بگذارید این طرح ضابطه‌مند شود.

پورسیدآقایی در مورد برخی جزئیات طرح جدید ترافیک سالانه تهران نیز، گفت: با شورای شهر، شورای عالی ترافیک و پلیس نسبت به تصمیم‌گیری در مورد طرح جدید ترافیک تهران تعامل شده و کلیات آن به تصویب رسیده است. 

وی با تاکید بر این‌که در مورد نرخ این طرح جدید باید شورای شهر تصمیم گرفته که می‌تواند برای برخی افراد تخفیف‌هایی درنظر بگیرد، ابراز داشت:  با این اتفاق، شورای شهر می‌تواند برای جانبازان، بیماران خاص و حوزه‌های خبری، ردیف‌های تخفیف قائل شود، اما درنهایت، این شورای شهر است که قیمت‌گذاری را انجام می‌دهد. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این موضوع که در حال حاضر سقف پرداختی برای طرح ترافیک سالانه 36 هزار تومان درنظر گرفته شده است، افزود: قرار است از درآمد حاصل از اجرای طرح ترافیک جدید، هزار دستگاه اتوبوس و 20 قطار مترو خریداری و در سال آینده بکار گرفته شود.

پورسیدآقایی در مورد مخالفت پلیس با اجرای این طرح جدید ترافیک هم یادآور شد: در شورای عالی ترافیک، فرمانده پلیس تهران و پلیس راهور حضور داشتند و در آن موافقت خود را با کلیات این طرح اعلام کرده و قرار شد در مورد جزئیات آن بحث شود.

به گفته وی، تا شب گذشته خبری از اعتراض و مخالفت پلیس با این طرح نشده و در صورت تصویب در شورای عالی ترافیک،این طرح اجرا می‌شود و ظرف یکی دوهفته آینده تائیدیه شورای عالی ترافیک را برای این طرح جدید ترافیک می‌گیریم و به شورای شهر خواهیم برد.

پورسیدآقایی در مورد افزایش تردد موتورسیکلت‌ها با اجرای طرح جدید ترافیک نیز، تصریح کرد: شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از مهرماه سال جاری ممنوع اعلام شده و همزمان طرح موتورهای برقی را با اعطای کمک بلاعوض 2 میلیونی دنبال می‌کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: شهرداری پیشنهاد خود مبنی بر کاهش میزان آلاینده‌ را با توسل به فروش اوراق مشارکت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است تا از این رهگذر شهرداری بتواند با فروش اوراق مشارکت در بحث کاهش آلودگی هوا 100 هزار موتور برقی را جایگزین موتورهای قبلی کند.

وی افزود: اجرا ی این طرح صفر و یک است و اگر این طرح تا 15 بهمن از سوی شورای عالی ترافیک تصویب شود در سال 97 اجرا خواهد شد در غیر این‌صورت به سال 98 موکول می‌شود، با اجرای طرح جدید و در روزهای آلوده‌ای که کمیته اضطرار اعلام کند هیچ کس حق تردد در محدوده طرح ترافیک را ندارد چراکه طرحی در این صورت از قبل فروخته نشده و هرکس به محدوده طرح وارد شود جریمه خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک در پایان سخنان خود با اشاره به این مطلب که برای کاهش آلودگی هوا طرح‌هایی در دست اقدام هست، خاطرنشان کرد:: اتوبوس، کامیون، موتورسیکلت و سرویس‌های حمل‌ونقل برای ذرات PM2.5 منابع آلودگی هستند و قطعا قرار نیست با اجرای طرح جدید همه آلودگی برطرف شود اما، با این طرح مقرر شده تا از محل درآمد حاصل از فروش طرح در مدل جدید به نوسازی و تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.