| کد خبر: 158360 |

پورسیدآقایی :

◄ آرم طرح ترافیک حذف می‌شود، روش اعتباری جایگزین طرح دائمی

طرح ترافیک در گذشته مبتنی بر عدالت نیست چرا که در این طرح از میان 4 میلیون خودرو تنها 100 هزار دستگاه آن مجاز به ورود به محدوده طرح ترافیک بوده‌اند.

تین نیوز

 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح جدید ترافیک تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن پورسیدآقایی اظهار کرد: طرح ترافیک در گذشته مبتنی بر عدالت نیست چرا که در این طرح از میان 4 میلیون خودرو تنها 100 هزار دستگاه آن مجاز به ورود به محدوده طرح ترافیک بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این‌که به این تعداد خودرو مجوز داده شده تا به طور میانگین همه روزه بیش از هشت ساعت در محدوده طرح ترافیک تردد کنند؛ قطعاً منصفانه نیست و باید در این طرح بازنگری می‌شد، خرید آرم روزانه به قیمت 40 هزار تومان به بهانه‌های مختلف نیز در گذشته چندان توجیهی نمی‌تواند داشته باشد و باید تنها کسانی قادر به خرید این طرح باشند که ضرورتی در ورود به محدوده طرح  نزد ایشان محرز یا حس شده باشد.

پورسیدآقایی در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما، با تاکید بر پرداخت هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: در طرح جدید ترافیک، هر خودرویی حساب کاربری داشته و مبلغی را شارژ می‌کند و تا هر زمانی که وارد طرح ترافیک می‌شود بسته به مدت حضور در محدوده طرح ترافیک مبلغی از حساب بانکی آن  کسر می‌شود،تفاوتی ندارد این حضور یک ساعت باشد و یا روزهای متمادی استمرار پیدا کند.

وی با بیان این مطلب که «در طرح جدید، اگر فردی در ترافیک صبحگاهی یا عصرگاهی در شهر تردد کند، باید 3 برابر دیگر خودروها عوارض پرداخت کند»، افزود: در واقع زمان به سه قسمت اوج صبحگاهی، ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر و اوج ترافیک عصرگاهی تقسیم‌بندی شده  است چرا که تا به امروز برای رفع ترافیک عصرگاهی برنامه‌ریزی کافی صورت نگرفته بود.

معاون حمل‌ونقل وترافیک شهردار تهران با تاکید بر این مطلب که 40 درصد سفرهای تهران الزام ساعتی ندارد و برای مردم قابل تنظیم است.، خاطرنشان کرد:   در طرح جدید برای آن دسته از خودروهایی که  از این سه قسمت در طول روز استفاده می‌کنند تفاوت قائل شده‌ و عوارض آنها به سه بخش تقسیم شده است و لذا با این تدابیر  مردم می‌توانند زمان سفر خود را مدیریت کرده و از میزان پرداخت عوارض ورود به شهر بکاهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.