| کد خبر: 157595 |

◄ عبور تویوتا از خودروهای بنزینی تا 2025

این روزها شایعات زیادی در مورد آینده صنعت خودرو وبرتری خودروهای برقی بر بنزینی در جهان رواج دارد. برخی از حذف کامل خودروهای بنزینی می‌گویند و برخی این پروسه را نیازمند زمان‌بندی 100 ساله می‌دانند.

تین نیوز

این روزها شایعات زیادی در مورد آینده صنعت خودرو و برتری خودروهای برقی بر بنزینی در جهان رواج دارد. برخی از حذف کامل خودروهای بنزینی می‌گویند و برخی این پروسه را نیازمند زمان‌بندی 100 ساله می‌دانند.

به نظر می‌رسد تویوتا مانند سایر برنامه‌هایش رویکردی منطقی‌تری در این بخش هم دارد و با وجود اینکه تویوتا بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای هیبریدی در جهان است حرفی از حذف خودروهای بنزینی و دیزل به میان نیاورده است.

این شرکت اعلام کرده است که تا سال 2025 تمام مدل‌های خود را با موتور الکتریکی هم به بازار ارائه خواهد کرد.

به گزارش اتوموتیونیوز، تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سالانه بیش از ۵.۵ میلیون خودروی برقی روانه بازار کند که لااقل یک‌میلیون دستگاه از این خودروها کاملاً پاک خواهند بود. در صورت موفقیت تویوتا در تحقق این هدف، بیش از نیمی از مدل‌های تویوتا و لکسوس موتورهای برقی خواهند داشت.

بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن به‌منظور تسهیل دستیابی به این هدف، متعهد شده است که هیچ خودروی جدیدی را بدون در نظر گرفتن موتوربرقی طراحی و تولید نکند. رسیدن به چنین هدف بلندپایه‌ای مستلزم تسریع فرآیند طراحی و تولید مدل‌های هیبریدی، تمام برقی و مدل‌های دارای پیل‌های سوختی هیدروژنی خواهد بود. بر این اساس، بیش از ۱۰ مدل خودروی برقی دارای باتری تا سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهند شد. این خودروها نخست در بازار چین آزموده می‌شوند و رفته‌رفته به بازارهای ژاپن، آمریکا و اروپا نیز راه خواهند یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باسلام. این یک واقعه هشدار دهنده برای کشورمان هست که باید جدی بگیریم از الان تا فرصت وفق پذیری مان دیر نشود.
    المان هم بحث ممنوعیت تولید خودروهای فسیلی از 2030 به بعد تصویب کرد.یعنی 13 سال بعد!
    اینکه صادرات نفت خام در اینده بی ارزش خواهد شد. واردات نفت کشور های صنعتی کاهشی خواهد بود. از الان باید ما وابستگی خود به درامدهای نفتی بکاهیم تا سالهای اینده دچار بحران نشویم.

    مسئولان از الان به تولید ،بخش خصوصی، گردشگری و درامد ترانزیتی و خدمات ریلی و هوایی، برای تک تک این بخش ها سرمایه گذاری کنند چون صادرات نفت بقول خود کارشناسان اقتصادی کشور به سرنوشت زغال سنگ دچار خواهد شد.
    این برقی شدن خودروهای بنزینی برای کشورهای نفتی هم تهدید هست هم فرصت.
    تهدید اگر ما همین روند صادرات و اتکا بیش از حد نفتی حفظ کنیم.
    فرصت اینکه ما از الان بخش های نحیف دیگر اقتصاد مان که در سایه نفت بودند رشد داده تا اماده پر کردن جای خالی نفت شوند.

    البته نفت در پتروشیمی ها کاربرد دارد. ما هم بهتر است نفت برای ساختن استفاده کنیم شرکت مرسک المان از صادرات پتروشیمی حدود 200 میلیارد دلار درامد دارد. یعنی چهار برابر صادرات نفت خام کل ایران !!
    لزوم گذر از خام فروشی هست.

    همین طور صنعت برق، ریل، خودروسازی و نیروگاهی و انرژی های نو از الان باید با عصر برقی هماهنگ شویم برای دوران پسا نفتی جهان

    • ناشناس 0 0

      از الان بشر دارد دوره پسا نفت کلید میزند.الودگی هوا خودش بزرگترین دلیل گذر بشر هست.
      جالب در اینده نزدیک خودروی بنزینی بعنوان یک عامل بیماری زا خواهند شناخت .خودروهای برقی مطمئنا تحولی در عصر تحول زندگی بشری خواهند شد. کشور چین همین الان بیشتر موتورسیکلت های ان برقی است یا کشور ترکیه اکثریت ابگرمکن های ان خورشیدی تبدیل و یا درحال تبدیل هستند. این کشور ما هست که فقط برای دوران پسانفت اماده نشده است .غافلگیر خواهد شد