| کد خبر: 156353 |

گردنه حیران برای زمستان آماده شد

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا از آغاز طرح زمستانی دستگاه های خدمات رسان این شهرستان در گردنه حیران محور آستارا-اردبیل خبر داد.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا از آغاز طرح زمستانی دستگاه های خدمات رسان این شهرستان در گردنه حیران محور آستارا-اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا،‌ وحید پورحضرت در جلسه شورای ترافیک آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: راهداری، پلیس راه، جمعیت هلال احمر و فوریت های پزشکی 115 برای خدمات رسانی زمستانی آماده هستند و باز بودن محورهای اصلی در بارش برف در اولویت امور خواهد بود.

وی افزود: تقاطع ریلی جاده ای محور آستارا-اردبیل و محل برداشت مصالح طرح راه آهن باید ایمن سازی شود و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا در روزهای بحرانی زمستان، از توان بخش خصوصی برای خدمات دهی استفاده کند.

وی ذخیره سازی نمک و ماسه برای بازگشایی جاده و حضور فعال نیروهای هلال احمر و پلیس راه را در محورهای مواصلاتی لازم دانست و بخشداران را به استفاده از توان دهیاران برای مدیریت بحران در فصل زمستان توصیه کرد.

پورحضرت بیان کرد: آگاه سازی مردم در رابطه با پیشگیری از بحران های احتمالی ناشی از برف و توزیع مناسب سوخت در مناطق کوهستانی مورد توجه مسئولان قرار گیرد و ساماندهی اغذیه فروشان روبه روی بازار ساحلی و دست فروشان رو به روی تالاب استیل جدی گرفته شود.

سرهنگ احمد کرامتی رئیس دایره راه های روستایی پلیس راه گیلان نیز در این جلسه گفت: ساخت جایگاه اضطراری سوخت و مسجد در منطقه کوهستانی حیران محور آستارا به اردبیل، به منظور اسکان اضطراری مسافران ضروری است.

انور بی نیاز رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا نیز از کافی نبودن هفت خودروی این اداره برای مدیریت بحران در حین بارش برف و مسدود شدن جاده ها خبر داد.

محمد رضا مرزآبادی رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی آستارا هم گفت: مجوز ساخت جایگاه سوخت سیار در گردنه حیران صادر نشده است و پیش بینی می شود سال 97 صادر شود و رانندگان آن محدوده باید در زمستان با باک پر تردد کنند.

آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای 25 کیلومتر راه اصلی، 148 کیلومتر راه روستایی و 15 کیلومتر بزرگراه است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.