| کد خبر: 155198 |

افزایش بهره وری در انتظار تفکیک وزارت راه

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: با تفکیک این وزارتخانه علاوه بر افزایش بهره وری غفلت از بخش مسکن و راه به پایان می رسد.

تین نیوز
عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: با تفکیک این وزارتخانه علاوه بر افزایش بهره وری غفلت از بخش مسکن و راه به پایان می رسد.
 
به گزارش خانه ملت، یوناتن بت کلیا، با اشاره به موافقت کمیسیون عمران مجلس با تفکیک وزارت راه و شهرسازی، گفت: ادغام دو وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی با یکدیگر از ابتدا نیز کار اشتباهی بوده زیرا به درگیری وظایف و در نتیجه مغفول ماندن برخی حوزه ها منجر شد.

نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ادغام این دو وزارت در میانه دولت دهم عجولانه و بدون کار کارشناسی بود، افزود: انتزاع این وزارتخانه این حسن را دارد که هر یک از این بخش ها متولی مستقلی پیدا کرده تا با جدیت بیشتری موضوعات مربوط به خود را پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه در نتیجه ادغام دو وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی بخش مسکن و موضوع شهرسازی مغفول ماند، تصریح کرد: باید بدانیم در تفکیک این دو وزارتخانه علاوه بر اینکه ساختارها از یکدیگر منتزع می شوند، رشد بخش های مختلف نیز رخ می دهد زیرا هر یک از قسمت ها از سوی ارگانی مشخص اداره می شود.

چابک شدن بخش مسکن و راه در گرو تفکیک وزارت راه و شهرسازی

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی، باید یک وزارت راه و حمل‌ونقل درست شود که چابک نیز باشد، گفت: در غیر این صورت تفکیک ساختمان 2 وزارتخانه و کارمندان آنها دردی از بخش های مسکن و راه دوا نمی‌کند.   

بت کلیا با تاکید بر اینکه حوزه راه و ترابری و همچنین مسکن و شهرسازی به قدری مهم بوده که باید برای هر قسمت وزیر کارآمد تعیین شود، افزود: این دو وزارتخانه هر چند ماهیت عمرانی دارند، اما سنخیتی با یکدیگر ندارند از این رو تفکیک هر چه سریع تر آن ها لازم است زیرا تعلل در این موضوع به نفع کشور نیست.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه تفکیک این دو وزارتخانه ها به افزایش هزینه های دولت می انجامد، گفت: شاید در دید اول افزایش هزینه ها رخ دهد، اما باید بدانیم که با ادامه روند کنونی و غفلت از بسیاری از حوزه ها کشور را از درآمدهایی پایداری که می تواند داشته باشد محروم کرده ایم زیرا در حال حاضر توجه چندانی به حوزه راه و حتی مسکن نشده است.

باید از نظرات کارشناسان امر در تفکیک وزارتخانه ها استفاده کرد

دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان بر ضرورت بهره گیری از نظرات کارشناسان امر در خصوص نحوه تفکیک دو وزارتخانه مذکور تاکید کرد و افزود: باید با استفاده از تجربیات کشورهای موفق نسبت به افزایش بهره وری دستگاه های موجود در کشور اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.