رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس به تیننیوز خبر داد:
◄ علت توقف ساخت پل خلیج فارس
تین نیوز | رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس، جذب فاینانسر جدید و تغییر طراحی را علت توقف ساخت پل خلیج فارس عنوان کرد.
به گزارش تین نیوز، بیش از سه سال از کلنگ زنی پروژه پل خلیج فارس می گذرد؛ پلی 2 کیلومتری که قرار است جزیره قشم را به سرزمین مادری متصل کند، با این حال میزان پیشرفت این پل مشخص نیست و گفته می شود که درصد بسیار ناچیزی از آن، ساخته شده است.
منصور آرامی، رییس کمیته حمل و نقل دریایی و نایب رییس فراکسیون توسعه بنادر مجلس، درباره پل خلیج فارس به تین نیوز گفت: کار ساخت این پل در حال حاضر متوقف است و دلیلش این است که قرار بوده به صورت فاینانس تامین شود و به دنبال فاینانسر جدید برای این پل بودند.
آرامی با اشاره به پیشرفت اندک ساخت این پروژه افزود: قرار است پس از تغییرات در فاینانسر و طراحی، دوباره کار ساخت پل را آغاز کنند.
وی از جزییات قراردادهای مالی فاینانسرهای جدید اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: برای مسئولان پروژه مهم این بود که طراحی جدیدی برای پل صورت بگیرد زیرا طراحی قبلی، هزینه بالایی داشت و لزومی هم به آن طراحی نبود، مهم این است که پروژه حتما اتصال به راه آهن داشته باشد.
رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس یادآور شد: اینجانب علت توقف این پروژه را از وزارت راه و شهرسازی پیگیری کردم و آنها به درستی گفتند که این کار در حیطه مسوولیت مناطق آزاد است و در همین زمینه در نشستی که احتمالا طی هفته های آینده با مسوولان مناطق آزاد خواهم داشت، موضوع را پیگیری می کنم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.