| کد خبر: 15002 |

مترو تهران رکورد خود را شکست

تین نیوز | شركت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با گذشت دوهفته از ثبت ركورد 302 متری لاینینگ در نیمه شمالی خط سه، این هفته با انجام 400 متر لاینینگ ركورد قبلی خود را شكست.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل شركت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) هابیل درویشی مدیرعامل شركت مترو در ادامه بازدید های چهارشنبه كارگاهی مدیران عالی شهرداری تهران از نیمه شمالی خط سه مترو، صبح امروز به همراه معاونین و مدیران این شركت به صورت بازدید میدانی 17 كیلومتر طول خط در جریان آخرین وضعیت پروژه قرار گرفت.

مدیرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با اشاره به این كه در مدت هفته اول تیرماه جاری در نیمه شمالی خط سه برای اولین بار در طول تاریخ ساخت مترو كشور و تهران، حدود 302 مترو لاینینگ شامل (خاكبرداری به قطر تونل-حفاظ موقت-عایق كاری-آرماتوربندی-قالب-بتون ریزی) برای بهره برداری به ثبت رسید اظهار داشت: به همت جهادی كارگران و مهندسان، این میزان ركورد در طول هفته جاری بار دیگر شكسته شد و حدود 400 متر لاینینگ برای بهره برداری در این پروژه به ثبت رسید.

درویشی ثبت ركورد جدید را مرهون تلاش جهادی كارگران و مهندسان بومی و حمایت های شهرداری تهران و توجه و پیگیری های  ویژه شهردار و قائم مقام شهردار تهران دانست و گفت: در حال حاضر فقط در 17 كیلومتر پروژه در دست ساخت نیمه شمالی خط سه حدود 60 كارگاه و جبهه كاری فعال است كه در سه شیف كاری و به صورت شبانه روزی فعالیت می كنند.

مدیرعامل شركت مترو تهران با اعلام این كه این پروژه به عنوان بزرگ ترین پروژه سال دقیقاً مطابق با برنامه زمانبندی در حال پیشرفت است تصریح كرد:ریل مورد نیاز 17 كیلومتر و تجهیزات موردنیاز برای نصب ریل تامین شده و تا دو هفته دیگر بالغ بر 3 و نیم كیلومتر ریل گذاری خط به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به این كه معمولاً در ساخت پروژه های مترو مراحل لاینینگ، ریل گذاری و نازك كاری ایستگاهها و ... به ترتیب انجام می گیرد گفت: امروز در پروژه 17 كیلومتری نیمه شمالی خط سه همه مراحل یاد شده به موازات هم در حال انجام است و این پروژه به معنای واقعی كلمه به دانشگاهی برای كاربردی كردن ابعاد مدیریت جهادی واقتصاد مقاومتی مبدل شده است.

وی با اعلام این كه حجم متراكم عملیات عمرانی در این بخش از مترو در طول تاریخ ساخت مترو در كشور و تهران كم نظیر بوده است گفت: امروز كارگاههای مترو در زیر پوسته شهر تهران به معنای واقعی كلمه به مركزی برای معرفی عینی و دقیق مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی مبدل شده است و آمادگی داریم با دانشگاههایی كه واحدهای درسی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی برای دانشجویان تعریف كرده اند برای معرفی هر چه اجرایی تر و میدانی ابعاد اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی همكاری كنیم.

درویشی با تاكید بر این كه امروز صنعت مترو در زمینه خودكفایی و استقلال علمی و بومی سازی این صنعت و عملیاتی كردن اهداف مدنظر در اقتصاد مقاومتی پیشرو سرآمد كشور است بیان داشت: رسانه ملی در معرفی دستاوردهای بومی بخصوص در زمینه پروژه های همسو با پیام سال رسالت و وظیفه مهمی دارد و ما انتظار داشتیم و داریم این رسانه، حماسه غرورآفرین جهادگران گمنام صنعت مترو در زیر پوسته شهر تهران را آن گونه كه شایسته است به تصویر بكشد و امیدواریم از این پس شاهد توجه بیش از پیش مسئولان رسانه ملی برای معرفی پروژه عظیم مترو تهران و حومه و حجم عملیات گسترده آن به افكار عمومی باشیم. 
 
 مدیرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) اخیراَ در همایش سه دهه مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد كشور موفق به دریافت نشان افتخاری مدیر نمونه جهادی كشور شد.

پروژه 17 كیلومتری نیمه شمالی خط سه برای تكمیل 37 كیلومتر این خط كه 20 كیلومتر قبلاً زیربار ترافیك رفته است مطابق برنامه زمانبندی تا پایان سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.