| کد خبر: 14877 |

بررسی راهکارهای ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن روستایی

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی از اعضای جلسه شورای هماهنگی مسكن این وزارتخانه درخواست كرد تا راهكارهای ایجاد صندوق پس‌انداز مسكن روستایی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مسكن این وزارتخانه به لزوم ایجاد نوعی صندوق پس‌انداز مسكن روستایی اشاره كرد و گفت: باتوجه به چشم انداز اعطای تسهیلات از سوی بانكها باید به ایجاد چنین صندوق‌هایی فكر كرد.
 
وی با بیان اینكه همواره اندیشه ایجاد  صندوق پس‌انداز مسكن روستایی تا جایی پیش رفته و بعد از آن متوقف شده است ، اظهار داشت: دولت‌ها در زمان پولداری خود رفتاری می‌كنند كه پس از آن نمی‌توان انتظار بازگشت به رویه عادی در شرایط بی‌پولی را داشت.چنین روندی باعث تندروی و كُند روی‌های شدید  در ساخت واحدهای مسكونی روستایی می‌شود.
 
همچنین رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مسكن با اعلام اینكه درحال حاضر با كسری 600هزار واحدی مسكن روستایی مواجه هستیم، گفت: بر اساس ارزیابی های سال 92، 4/65 درصد واحدهای مسكونی روستایی از نظر سازه بی‌دوام هستند.
 
علیرضا تابش در ادامه با اشاره به اینكه طبق برنامه بهسازی یك میلیون و 957 هزار واحد مسكونی به بنیاد مسكن انقلاب اسلامی واگذار شده بود، اظهار داشت: تاكنون برای یك میلیون و 621 هزار واحد عقد قرارداد شده و از این تعداد یك میلیون و 415 هزار واحد به اتمام رسیده است.
 
رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی تصریح كرد: از سال 84 تا كنون بازسازی بیش از 300 هزار واحد مسكونی نیز توسط این نهاد انجام شده است.
 
گفتنی است؛ بررسی تازه‌ترین وضعیت فروش اقساطی و افتتاح واحدهای مسكونی مهر، دستور دیگر جلسه امروز شورای هماهنگی مسكن به ریاست وزیر راه و شهرسازی بود كه معاون امور مسكن و ساختمان این وزارتخانه، خواستار همكاری تنگاتنگ همه بخش‌ها برای رفع مشكلات موجود شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.