| کد خبر: 14876 |

◄ هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در سفرهای تابستانی / شهریور، ماه پر تصادف

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی در پنجاهمین نشست كمیسیون ایمنی راه ها به هماهنگی 16 سازمان و دستگاه عضو این كمیسیون برای سفرهای تابستانی پرداخت و تاكید كرد: هدف از اطلاع رسانی دستگاه ها علاوه بر ارائه گزارش عملكرد باید بر تغییر رفتار ترافیكی شهروندان متمركز باشد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی كه در جلسه كمیسیون ایمنی راه ها سخن می گفت، با اشاره به اهمیت هم افزایی و هماهنگی دستگاه های مرتبط در حوزه اطلاع رسانی بیان داشت: هدف از اطلاع رسانی باید تغییر رفتار شهروندان باشد در حالی كه عملا دستگاه ها به ارائه گزارش های عملكرد خود در ایام سفر می پردازند.
 
وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: به نظر می رسد برای تغییر رفتارها به چارچوب و مدلی نرسیده ایم و باید در برنامه های اطلاع رسانی به تغییر رفتار 27 میلیون نفر كه دارای گواهینامه رانندگی هستند توجه كنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش پس از شنیدن گزارش اجرای طرح تشكیل مركز اورژانس ملی(SOS) تاكید كرد: فرایندها در این طرح باید به طور دقیق تعریف شود و در عالی ترین سطح ابلاغ صورت گیرد تا در اجرای دچار تردید نباشیم.
 
آخوندی در این نشست دستور داد تا پس از بررسی اولیه اجرای طرح پایلوت تشكیل مركز اورژانس ملی(SOS) در استان قم نتایج به كمیسیون ایمنی راه ها اعلام تا از طریق این كمیسیون به دستگاه های مرتبط ابلاغ شود.
 
وزیر راه وشهرسازی همچنین در پنجاهمین نشست كمیسیون ایمنی راه ها دستور داد تا كمیته ناوگان این كمیسیون با تشكیل جلسه نسبت به مغایرت های موجود بین اتوبوس های اسكانیا تولید شده در شركت عقاب افشان با آنچه كه توسط كابران مورد استفاده قرار می گیرد، اعلام نظر كند. همچنین كمیته عملیات و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی با مسئولیت پلیس در طول سفرهای تابستانی هر دو هفته جلسه تشكیل دهد.
 
در این نشست اعلام شد كه بنابر اعلام شركت عقاب افشان از 560 دستگاه اتوبوس اسكانیا كه توسط این شركت مورد بازدید قرار گرفته است تاكنون 70 دستگاه اتوبوس توسط كاربران مورد تغییرات جدی قرار گرفته است كه مشخصات كامل این خودرو ها به منظور جلوگیری از تردد آنها تا انجام تغییرات بر اساس استانداردهای تولید خودور در شركت عقاب افشان، در اختیار دستگاه های مسئول قرار می گیرد.
 
همچنین اعلام شد: اتوبوس هایی كه دارای تغییرات جزئی نسبت به تولیدات كارخانه بوده اند 20 روز فرصت داده شده است تا اقدام به انجام تغییرات لازم كنند.
 
در پنجاهمین نشست كمیسیون ایمنی راه ها اعلام شد كه 47 درصد تصادفات از ساعت 16 تا 24 اتفاق می افتد كه 26 درصد از كل این میزان سوانح در ساعت 16 تا 20 است.
 
همچنین بیشترین علت تصادفات در دور دوم سفرهای تابستانی سال 1392عدم توجه به جلو با 29 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 21 درصد و سبقت غیرمجاز با 18 درصد بوده است.
 
در پنجاهمین نشست كمیسیون ایمنی راه ها اعلام شد: استان های اصفهان، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین فراوانی تصادفات داشته است.
 
شهریورماه هر سال به نسبت ماه های دیگر دارای بیشترین تلفات رانندگی را در بردارد.
 
ذكر این نكته ضروری است كه طرح تشكیل مركز اورژانس ملی(SOS) در نشست 45 كمیسیون ایمنی راههای كشور در بهمن سال گذشته به تصویب رسید، در این طرح همه تماس‌های اضطرارای (تصادفات، آتش سوزی، حوادث و ...) به شماره‌ای واحد تحت پوشش و مدیریت مركز امداد و فوریت‌های پزشكی با دید سلامت محور منتقل می‌شود و اجرای آزمایشی این طرح در استان قم در نظر گرفته شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.