| کد خبر: 146597 |

با ارسال نامه‎‎ای به نمایندگان مجلس عنوان شد

◄ درخواست معافیت حمل ونقل کالای برون شهری از مالیات ارزش‌افزوده

بسیاری از شرکت های حمل و نقل کالای داخل کشور به دلیل رکود اقتصادی و افزایش مالیات بر ارزش افزوده در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند

تین نیوز

کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان و مؤسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی کالای کشور با صدور نامه‌ای به نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی فعال در این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،در بخشی از این نامه به معافیت واحدهای صنفی حمل‌ونقل عمومی، مسافر و کالای شهری و بین‌شهری اشاره شده و آمده است: «با توجه به تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانجات و رکود سنگینی که در صنعت و تجارت کشور سایه افکنده، به‌تبع آن این رکود دامن‌گیر شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل کالای داخلی شده است. با افزایش مالیات بر ارزش‌افزوده علاوه بر افزایش هزینه‌های این بخش که مانند دیگر بخش‌ها از رونق افتاده، مشکلات عدیده‌ای برای فعالان این حوزه به وجود آمده است.»

در این نامه آمده است: «حمل‌ونقل کالای داخلی می‌تواند درآمده‌ای بسیاری برای کشور داشته باشد اما در شرایط کنونی این بخش بیشتر ضرر می‌دهد و برای سرپا نگه‌داشتن آن باید مساعدت‌های دولتی به کمک بیایند نه اینکه با صدور قوانین جدید هزینه‌های دیگری برای آنان تراشید.» 

کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان و مؤسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی کالای کشور در بخش دیگری از نامه خود به نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس پیشنهاد داده که «با افزودن عبارت «باری» قبل از عبارت «مسافری» در بند 12 ماده 12 قانون مصوب 1387 به اصلاح آن بپردازند؛ و یا اینکه در لایحه جدید مالیات بر ارزش‌افزوده بخش حمل‌ونقل داخلی بار نیز همانند حمل‌ونقل بین‌المللی کالا اضافه شود.»

 

 

photo_2017-09-12_16-57-46

 

photo_2017-09-12_16-57-57

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این مالیات ارزش افزوده، ییک از بدترین رهاوردهای اقتصاد نئولیبرال است. متاسفانه دولتی های مستقر وقت، علی رغم ظاهر انتقاد و مخالفت با نئولیرالیسم غربی، یکی از بدترین ابزارهای استثمار امپرالیزم جهان غربی را بر توده مردم مسلمان و اغلب فقیر از غرب تحمیل کردند.
    مالیات بر ارزش افزوده با کمی بررسی متجه میشویم با بدیهیات عقلی و حتی اسلامی در تضاد است. مثلا ما زکات و خمس در اسلام داریم، ولی این زکات و خمس بر مال بدست آمده است و به زبان ساده بر درآمد مازاد نیاز است. هیچ جای اسلام نیامده مثلا فلان تابع حکومت اسلامی، بر مصرف گندم یا گوشت .. مالیات (زکات یا خمس) به دهد! عجبا چنین مالیات ناحقی (و از جمله مالیات بر ارث که حتی بدون نظرداشت وضعیت وارث که آیا فقیر است و آیا کف این مالیات با زندگی نیازمند مطابقت دارد؟ یعنی طرف 50 ملیون تومان ارث بهش رسیده مشمول مالیات سنگین چند ده درستی میوشد! در حالی نگاه نمیکنند این وارث نیازمند یا بیمار و یا بیکار و یا مجرد نیازمند ازدواج مستحقی است!) بر امت اسلامی روا داشتند و و با وجود عوارضش زیان بارش بر امت اسلام و نابودی قدرت خرید و تولید و افزایش فقر، باز اصرار به تداوم این مالیات ناحق دارند.
    بالاخره بعد حدود 40 ساتل بایتس مردم در مالیات، جلوه عدالت نورانی اسلام محمدی به بینند؟ این مالیات، دیگر، سرمایه گذاری خارجی یا تحریم نیست که بگویند در تنگنا هستندف این مالیات دست دولت و مجلس است. دیگر بهانه ای برای اهمال در عدالت و احجاف بر مردم نیست.