| کد خبر: 146590 |

مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی/7

◄ سهم دریا از اقتصاد کشور هنوز ناچیز است

با وجود تمام اقدامات انجام شده، نه‌فقط دریا هنوز در کشور ناشناخته است بلکه سهم آن از اقتصاد کشور هم ناچیز است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: با وجود تمام اقدامات انجام شده، نه‌فقط دریا هنوز در کشور ناشناخته است بلکه سهم آن از اقتصاد کشور هم ناچیز است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیروس کیان ارثی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی گفت:حدود80  درصد حجم تجارت جهانی و 70 درصد ارزش آن از طریق دریا و بنادر انجام می‎گیرد.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی گفت: صنعت دریا می‌تواند نقش مهمی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایفا کند. امیدواریم دولت دوازدهم توجه بیشتری به توسعه دریامحور و صنایع دریایی و دریانوردی داشته باشد البته هماهنگی، همدلی و یکپارچگی ارگان‎های دریایی در این زمینه و در تحقق اهداف توسعه‌ای پیش‌بینی شده  این بخش نیز موثر خواهد بود .

کیان‌ارثی همچنین با اشاره به قوانین جدید محیط زیستی در دریا گفت: شرکت ملی نفتکش ایران در زمینه اجرای این قوانین و کنوانسیون‎های بین‎المللی اقدامات مختلفی را انجام داده است که از جمله آن می‌توان به امضا تفاهم‎نامه مطالعاتی با پژوهشگاه صنعت نفت برای تولید سوخت با سولفور پایین اشاره کرد.

او با اشاره به همکاری داخلی و تقویت توان داخلی در صنعت دریایی تصریح کرد: در زمینه تقویت توان داخل نیز تفاهم‎نامه‌ای بین ایدرو، شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری  اسلامی برای ارتقای صنعت کشتی‎سازی کشور امضا شده است که امیدواریم نتیجه آن به زودی عاید کشور شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.