| کد خبر: 146582 |

ساماندهی سواحل بدون متولی امکان پذیر نیست

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با انتقاد از نبود متولی دربحث ساماندهی سواحل شمال کشور،گفت: وزارت کشور درپرداخت حقوق و مزایای غریق نجات ها کوتاهی می کند.

تین نیوز
عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با انتقاد از نبود متولی دربحث ساماندهی سواحل شمال کشور،گفت: وزارت کشور درپرداخت حقوق و مزایای غریق نجات ها کوتاهی می کند.
 
ولی الله نانواکناری درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، درخصوص ضرورت ساماندهی سواحل شمال کشور،گفت: متاسفانه سواحل کشور درحال حاضرهیچ متولی مشخصی برای جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه و غیرقانونی، همچنین درحوزه ساماندهی سواحل درمحل های شنا وجود ندارد؛ هم اکنون بیش از 40 غریق نجات درسواحل بابلسر مشغول به فعالیت هستند، اما این افراد دارای مشکلات بسیاری درحوزه کاری خود هستند.

نماینده مردم بابلبسر و فریدون کناردرمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه هیچ دستگاه و نهادی حل مشکلات سواحل و ساماندهی آن را به عهده نمی گیرد، افزود: بارها با دستگاه هایی همچون جمعیت هلال احمر، استانداری، محیط زیست و نیروی انتظامی صحبت شده اما هیچ کدام مسئولیت ساماندهی سواحل را بر عهده نمی گیرند، بنابراین یک متولی مشخص باید در سواحل مناطق مجاز برای شنا و تعداد غریق نجات های کافی را برای فعالیت مشحص کند.

وی با تاکید بر پرداخت حقوق و مزایای غریق نجات ها از سوی وزارت کشور در اسرع وقت، تصریح کرد: متاسفانه حقوق و مزایای غریق نجات ها به درستی پرداخت نشده و وزارت کشور دراین زمینه کوتاهی می کند، درحال حاضر ساحل بسیارخوبی در اکثر استان ها و مناطق شمالی کشور وجود دارد؛ اما متولی برای حل مشکلات و پیگیری مسائل سواحل وجود ندارد، بنابراین تا زمانی که متولی مشخصی درنظرگرفته نشود، نمی توان سواحل را ساماندهی کرد.

نانواکناری با بیان اینکه دولت متولی را دربحث ساماندهی سواحل مشخص کند،گفت: البته جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه و غیرقانونی با هدف ساماندهی سواحل موضوعی جدای از مورد ناجی غریق و مسائل مربوط به این حوزه است، دراین خصوص باید محل های مجاز ساخت و ساز شناسایی شده و با متخلفان دراخذ مجوزهای غیرقانونی برای ویلاسازی ها درحریم دریا برخورد شود؛ همچنین برای ساخت و سازها درخارج از حریم سواحل نیز وزارت کشور به ویژه استانداری ها و فرمانداری ها باید ورود کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران، با اشاره به اینکه نمایندگان ضرورت ساماندهی سواحل را بارها تذکر دادند، افزود: انتظاری می رود که دولت برای این حوزه اقدامات لازم را دردستور کار قرار دهد./

 

 

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.