| کد خبر: 146576 |

رشد 20 درصدی صادرات از بندرامام(ره)

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، از رونق بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی طی پنج ماهه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) با رشدی معادل20 درصد خبرداد.

تین نیوز

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، از رونق بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی طی پنج ماهه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) با رشدی معادل20 درصد خبرداد.

به گزارش فرینا، ابوطالب گرایلو ضمن اعلام بارگیری 4 میلیون و 356 هزار تن کالای صادراتی طی مدت مذکور گفت: به دنبال اعمال سیاست های دولت خدمتگزار مبنی بر افزایش صادرات غیرنفتی، مجتمع بندری امام خمینی(ره) ضمن اتخاذ آماده به کاری تجهیزات و امکانات عملیاتی خود زمینه ی مساعد برای نیل به این هدف را فراهم ساخته است.
گرایلو در تشریح عوامل نیل به رشد مطلوب در زمینه بارگیری کالاهای غیر نفتی نیز افزود: تعامل و هم افزایی مدیریتی و صاحبان کالا برای تسهیل مسیر صادرات و رفع موانع عملیاتی، ایجاد تنوع در شیوه های و روش های بارگیری کالاهای صادراتی متناسب با نوع محموله ها و همچنین تعدد شیوه های حمل کالا به بندر به لحاظ دسترسی این مجتمع بندری به راه های ارتباط جاده ای، ریلی و نزدیکی به فرودگاه از جمله عوامل تأثیرگذار درکسب این موفقیت به شمار می روند.
وی همچنین فراهم بودن امکان انبارش انواع کالا در مقیاس وسیع به لحاظ وجود انبارهای سرپوشیده ی با ظرفیت بسیار و اعمال نظارت و کنترل های دقیق جهت حفظ و سلامت کالا و عملیات تخلیه و بارگیری از دیگر عواملی برشمرد که موجب استقبال روزافزون صاحبان صنایع و صاحبان کالا برای بهره گیری از این موقعیت مساعد گردیده است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: انواع آهن آلات، مصالح ساختمانی، مواد معدنی، مواد شیمیایی و ملاس نیشکر عمده ترین کالاهایی هستند که طی بازه ی زمانی مذکور در این مجتمع بندری بارگیری و به مقصد صادر گردیدند.
گرایلو در پایان افزود: در راستای رشد صادرات غیر نفتی و به منظور تحقق اقتصاد بدون نفت، این اداره کل ضمن اتخاذ سیاست جذب صنایع تولیدی در کنار بنادر به منظور تکمیل زنجیره تولید و کمک به تولید کنندگان و ایجاد مزیت کاهش قیمت نهایی حرکت خود برای استقرار بنادر نسل سوم را سرعت داده است.
 

منبع: پايگاه اطلاع رسانی فرینا (پایگاه خبری مناطق آزاد ویژه اقتصادی)

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.