| کد خبر: 146572 |

مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی/5

◄ پوشش 1 میلیارد دلاری بیمه برای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: حمل‌و‌نقل و تجارت دریایی از شاخص‌های رشد و توسعه کشورهاست به طوری ‎که دو سوم جمعیت جهان در مناطق ساحلی مستقر هستند که این امر جایگاه و اهمیت اقتصاد دریا محور و رشد و رونق شهرهای ساحلی را نشان می‌دهد.

تین نیوز

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: حمل‌و‌نقل و تجارت دریایی از شاخص‌های رشد و توسعه کشورهاست به طوری ‎که دو سوم جمعیت جهان در مناطق ساحلی مستقر هستند که این امر جایگاه و اهمیت اقتصاد دریا محور و رشد و رونق شهرهای ساحلی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد سعیدی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی گفت: این در حالی است که بنادر کشور ما هنوز نتوانسته‌اند همپای بنادر جهان توسعه پیدا کنند. علاوه بر این شهرهای ساحلی ما نیز در شمال و جنوب کشور همچنان نیازمند رشد همگن و توسعه دریامحور هستند.

سعیدی تاکید کرد:البته خوشبختانه در برنامه ششم توسعه به موضوعاتی از جمله توسعه اقتصاد دریایی در جنوب کشور و توسعه بازارهای دریایی تاکید شده است.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران رونق تجارت دریایی و صنایع وابسته عوامل اصلی اشتغال در بنادر هستند تصریح کرد: انطباق با مقررات جدید همواره یکی از دغدغه‌های مالکان کشتی‌ها بوده است و همین انطباق با حجم تغییرات قوانین و مقررات یکی از مشکلات کشتیرانی‌ها است که باید قبل از اجرایی شدن، آگاهی‌ها و اطلاعات لازم در راستای انطباق با قوانین جدید ارائه شوند.

او افزود: ترویج و تبلیغ فرهنگ دریانوردی و جذب منابع انسانی برای مشاغل دریانوردی موضوعی قابل تامل و بررسی است. در همین راستا با توجه به اینکه ایران نیز دارای پشتوانه وسیع در حوزه دریایی است توجه و تامل به مشاغل دریایی کشور حائز اهمیت است.

سعیدی با اشاره به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مندی مستقیم از نتایج برجام از همان ابتدا توانست همه مشکلات را از پیش رو بردارد و دوباره سهم خود را از مجامع بین‌المللی پس بگیرد.

او با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی در حال حاضر از پوشش بیمه‌ای 1 میلیارد دلاری بهره می‌برد اظهار کرد: بازرگانان و تجار ایرانی امروز کشتیرانی جمهوری اسلامی را به عنوان یک ناوگان معتبر در تراز مهم‌ترین شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی در حمل کانتینر و فله شناخته‌اند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.