| کد خبر: 146561 |

آمریکا از برجام بیرون برود، با اقدام متقابل ما مواجه خواهد شد

وزیر اسبق امورخارجه استرالیا گفت: نگرانی های آمریکا در مورد خاورمیانه دلیل نمی شود که توافق هسته ای را برهم بزند، آنها اگر از این توافق بیرون بروند با اقدام متقابل ما مواجه خواهند شد.

تین نیوز

وزیر اسبق امورخارجه استرالیا گفت: نگرانی های آمریکا در مورد خاورمیانه دلیل نمی شود که توافق هسته ای را برهم بزند، آنها اگر از این توافق بیرون بروند با اقدام متقابل ما مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، گرات ایوانز وزیر امور خارجه استرالیا ظهر امروز پس از دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما متعهد به روابط دوجانبه ۵۰ ساله خود هستیم که تقریبا هیچ گاه قطع نشده است. برای دولت ایران احترام فوق العاده ای قائل هستیم و در خصوص مسائل کلی هم اتفاق نظر داریم و البته در برخی از مسائل تفاوت هایی هم داریم.

وی گفت: می توانیم برای ایجاد صلح و ثبات با یکدیگر همکاری کنیم و همچنین در خصوص برجام از طرف استرالیا حمایت کامل خود را اعلام می کنیم و از کسانی که در این رابطه می خواهند سنگ اندازی کنند، ناخشنود هستیم.  

رئیس گروه مدیریت بحران در استرالیا خاطرنشان کرد: امیدواریم که در آینده بتوانیم روابط اقتصادی بین دو کشور را تقویت کنیم؛ همچنین ما جدای از برقراری ارتباط سیاسی مایل هستیم که روابط دانشگاهی بین دو کشور را افزایش دهیم.

ایوانز در پاسخ به سوالی مبنی بر کارشکنی آمریکا و خروج احتمالی این کشور از برجام افزود: استرالیا حمایت همه جانبه خود را از برجام اعلام می کند و این توافق عالی و عاقلانه است و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این قرارداد از سوی ایران نقض شده باشد، وجود ندارد و گزارش آژانس هم در این زمینه کاملا شفاف بوده است.

وی تصریح کرد: البته آمریکا نگرانی هایی در مورد خاورمیانه دارد ولی دلیل نمی شود که توافق هسته ای را برهم بزند. اگر آمریکا بخواهد از این توافق بیرون برود با اقدام متقابل ما مواجه خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.