| کد خبر: 146484 |

مدیرعامل هواپیمایی کارون:

◄ هیچ ایرلاینی در ایران سودده نیست

اکنون نهادهایی چون سپاه، نیروی انتظامی، سازمان هواشناسی، سازمان هواپیمایی کشوری، شهرداری، آموزش و پرورش، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت فرآوردهای نفتی و... برای خدماتی که ارائه می‌دهند، از ایرلاین‌ها پول می‌گیرند که در کنار آنها حقوق کارمندان و هزینه‌های جاری شرکت هم هست، بنابراین ایرلاینی وجود ندارد که سودده باشد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کارون با بیان اینکه هیچ‌کدام از شرکت‌های هواپیمایی در ایران سودده نیستد، در خصوص وضعیت فعلی صنعت هوانوردی اظهار کرد: تحریم آمریکا کاملا برداشته نشده است و حتی در برخی از موارد به طور ملموس و یک‌طرفه و با شدت هرچه تمام‌تر نیز این تحریم‌ها اعمال می‌شود.

به گزارش تین نیوز، در حال حاضر، شرکت‌های هواپیمایی یکی از ستون‌های اصلی و ارزشمند صنعت حمل‌ونقل هوایی به شمار می‌روند که با رشد آنها ما شاهد ارتقای این صنعت خواهیم بود در همین راستا خبرنگار سرویس هوایی هفته‌نامه حمل‌ونقل به به سراغ نورالله رضایی نیارکی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت که اخیرا به هواپیمایی کارون تغییر نام داده است، رفته و با او درباره مسائل مختلف صنعت حمل‌ونقل هوایی به گفتگو پرداخته است. بخشی از مصاحبه به شرح زیر است و شما می‌توانید مصاحبه کامل را در شماره 128 هفته‌نامه صنعت حمل‌ونقل بخوانید.

 رضایی نیارکی در خصوص اقدام شرکت هواپیمایی کارون در خصوص خرید هواپیما گفت: این شرکت هم‌اکنون تصمیمی برای خرید هواپیمای نو ندارد؛ زیرا در ابتدای خرید هواپیما باید  بین ۱۰ تا ۱۵ درصد برای پیش‌پرداخت اولیه پول داشت که در حال حاضر شرکت هواپیمایی کارون چنین میزان پولی را در اختیار ندارد، مگر اینکه هلدینگ این شرکت این میزان پول را پرداخت کند که تاکنون به ما پاسخی داده نشده است. این شرکت برای توسعه ناوگان هواپیمایی خود، خرید ۶ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۷۰۰ را مدنظر داشت، اما به علت نداشتن مبلغ اولیه این خرید هم‌اکنون معلق باقی مانده است که امیدواریم پیش‌پرداخت اولیه یا از طریق جذب سرمایه‌گذار یا هلدینگ این شرکت تأمین شود.

وی در ادامه سخنان خود، به جذب سرمایه‌گذار برای خرید هواپیما اشاره کرد و افزود: تحریم آمریکا کاملاً برداشته نشده است و حتی در برخی از موارد به طور ملموس و یک‌طرفه و با شدت هرچه تمام‌تر نیز این تحریم‌ها اعمال می‌شود. ما حتی برای خرید هواپیمای دست دوم بالای ۱۵ سال با مشکل مواجه هستیم.

رضایی نیارکی افزود:هم‌اکنون، از لحاظ نقل و انتقال پول و تأمین اعتبار هیچ کدام از بانک‌های جهان حاضر به همکاری نیستند و ما کاملا با یک تحریم ناجوانمردانه تمام عیار روبه‌رو هستیم که به ناچار برای خرید یک هواپیما باید تمام این مشکلات را به جان بخریم، به همین دلیل لازم است در این‌باره چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ابراز کرد: سیاستمداران کشور باید برای بهتر شدن این وضعیت اقدامات لازم را انجام دهند. اکنون حتی ما برای تأمین قطعات هواپیماهای غیر آمریکایی مانند هواپیمای فوکر با مشکل روبه‌رو هستیم. شاید اکنون بگویند ما برای خرید هواپیما برای هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» اقدام کرده‌ایم که اولین اعتراض را بنده نسبت به این موضوع داشتم؛ چرا برای سایر شرکت‌های هواپیمایی دیگر این اقدامات صورت نگرفت؟

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کارون در پاسخ به سوالی مبنی بر ایتکه اغلب شرکت‌های هواپیمایی در جهان هر ساله به صورت رسمی میزان درآمد و حتی زیان خود را اعلام می‌کنند، چرا در ایران هیچ یک از ایرلاین‌ها حاضر به شفاف‌سازی مالی نیستند؟ توضیح داد: باید شفاف بگویم که هیچ‌کدام از شرکت‌های هواپیمایی در ایران سودده نیست و نمی‌توانند سودده شوند، اکنون نهادهایی چون سپاه، نیروی انتظامی، سازمان هواشناسی، سازمان هواپیمایی کشوری، شهرداری، آموزش و پرورش، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت فرآوردهای نفتی و... برای خدماتی که ارائه می‌دهند، از ایرلاین‌ها پول می‌گیرند که در کنار آنها حقوق کارمندان و هزینه‌های جاری شرکت هم هست، بنابراین ایرلاینی وجود ندارد که سودده باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسام 0 0

    خدا رحم کرد که شرکت‌ها سودده نیستند که هرروز یک شرکت جدید متولد می‌شه وگرنه تعداد ایرلاین ها به اندازه کل جهان بود.