| کد خبر: 146374 |

گران قیمت ترین هواپیما های شخصی دنیا

شاید جای تعجب نداشته باشد که بسیاری از رهبران، پادشاهان و افراد ثروتمند جهان با استفاده از جت ها و هواپیماهای غول پیکر شخصی سفر کنند اما نکته ی جالب این است که ناوگان هوایی شخصی برخی از این افراد بیش از ۱ میلیارد پوند قیمت دارد.

تین نیوز
شاید جای تعجب نداشته باشد که بسیاری از رهبران، پادشاهان و افراد ثروتمند جهان با استفاده از جت ها و هواپیماهای غول پیکر شخصی سفر کنند اما نکته ی جالب این است که ناوگان هوایی شخصی برخی از این افراد بیش از ۱ میلیارد پوند قیمت دارد.

به گزارش بولتن نیوز، شرکت «Air Charter Service» که در زمینه ی کرایه کردن جت های چارتری برای سران و افراد بانفوذ و ثروتمند فعالیت دارد گزارشی با جزییات فراوان را از هواپیماهای شخصی ۱۳ چهره ی معروف بین المللی تهیه کرده است. در این گزارش اطلاعاتی در مورد این هواپیماها، ارزش و واقعیاتی در مورد فضای داخلی و امکانات امنیتی آن ها ارائه شده که با شنیدن آن ها دهانتان از تعجب باز خواهد ماند. لازم به ذکر است که قیمت های ارائه شده تنها قیمت هواپیمای اصلی مورد استفاده ی شخص بوده و قیمت هر پوند ۴٫۸۲۵ تومان محاسبه شده است.

در ادامه ی این مطلب می توانید اطلاعات جالبی را در مورد این موضوع بدست آورید پس با ادامه ی متن همراه باشید.

۱۳- هواپیمای ملکه الیزابت دوم- ارزش: ۷۸٫۶ میلیون پوند (۳۷۹٫۲۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

 هواپیمای ملکه الیزابت دوم

ملکه الیزابت، خانواده ی سلطنتی و اعضای دولت کشور بریتانیا برای سفرهای طولانی خود از اسکادران شماره ی ۳۲ نیروی هوایی این کشور استفاده می کنند. این اسکادران شامل دو هلی کوپتر AW109  برای سفرهای کمتر از ۱٫۰۰۰ کیلومتر، ۶ هواپیمای  BAE-125 برای مسافت های تا ۳٫۰۰۰ کیلومتر و ۴ هواپیمای سایز متوسط BAE-146 خواهد بود. ملکه الیزابت همچنین یک هلی کوپتر شخصی سیکورسکی مدل  Sikorsky S-76 Spirit به عنوان بخشی از مایملک خانواده ی سلطنتی نیز در اختیار دارد. قیمت تجهیزات اسکادران شماره ی ۳۲ نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

تا چند سال پیش خانواده ی سلطنتی از هواپیماهای اجاره ای بوئینگ ۷۴۷ یا بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی سلطنتی یا ویرجین آتلانتیک ایرویز برای سفرهای طولانی استفاده می کردند اما امروزه سفرهای مهم خود را با هواپیماها و هلی کوپترهای نیروی هوایی سلطنتی انجام می دهند.

۱۲- هواپیمای حسن البلقیه سلطان برونئی- ارزش: ۱۷۰ میلیون پوند (۸۲۰٫۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

 هواپیمای حسن البلقیه سلطان برونئی

حسن البلقیه، سلطان برونئی یک جت شخصی ایرباس A340-212 با لقب «قصر پرنده » (Flying Palace) دارد که برای خرید آن ۸۰ میلیون پوند هزینه شده و ۹۵ میلیون پوند دیگر نیز صرف مدرنیزه کردن آن گردیده است. این هزینه شامل اضافه کردن قطعات فلزی و چوبی با ارزش و جواهرات قیمتی به کابین پادشاه و جاگذاری یک باک اضافی بوده که قدرت پرواز هواپیمای سلطان را تا ۱۵٫۰۰۰ کیلومتر افزایش می دهد.

تاکنون تنها ۳ هواپیمای ایرباس A340-212 در این اندازه تولید شده است. سلطان برونئی و خانواده اش همچنین صاحب یک بوئینگ ۷۴۷-۴۳۰ مدرن شده، یک بوئینگ ۷۶۷-۲۷۰ و دو هلی کوپتر سیکورسکی مدل Sikorsky S-70 هستند.

۱۱- هواپیمای شی جین پینگ رییس جمهور چین- ارزش: ۱۹۵ میلیون پوند (۹۴۰٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

 هواپیمای شی جین پینگ رییس جمهور چین

دبیر کل حزب کمونیست چین و رییس جمهور این کشور ناوگان هوایی شخصی ندارد و برای سفرهای خود از دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ملی چین استفاده می کند که هزینه ی ساخت هر کدام از این هواپیماها ۱۹۵ میلیون پوند برآورد شده است. از آن جایی که هر دو هواپیما برای پرواز مسافران عادی نیز مورد استفاده قرار می گیرند، بعد از اجاره شدن برای سفرهای رییس جمهور به دقت توسط تیم امنیتی وی مورد بررسی قرار می گیرند که ممکن است هفته ها به طول بیانجامد. سپس یک کابین بزرگ همراه با یک اتاق خواب، دفتر کار در آن تعبیه شده و بعد از پایان سفر رییس جمهور به شکل اولیه بازگشته و به شرکت هواپیمایی مالک بازگردانده می شود.

۱۰- هواپیمای حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین- ارزش: ۱۹۵ میلیون پوند (۹۴۰٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

 هواپیمای حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین

شاه بحرین به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان جهان شناخته می شود. هواپیمای رسمی مورد استفاده ی او از سرکت هواپیمایی سلطنتی بحرین بوده و در کل وی از ۶ هواپیما برای سفرهای خود استفاده می کند: یک جت بوئینگ مدل تجاری BBJ2، دو بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰، یک بوئینگ ۷۶۷-۴۰۰ER، یک جت گلف استریم G-IV و یک هلی کوپتر Bell 430. هر کدام از این هواپیماها منحصراً برای مسافرت های خانواده ی سلطنتی و افراد عالی رتبه ی کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

اخیراً نیز یک بوئینگ ۷۶۷-۴۰۰ER  و یک جت بوئینگ تجاری Jet BBJ2 به این ناوگان هوایی افزوده شده است. در مورد فضای داخلی این هواپیماها اطلاعات زیادی در دست نیست اما اعلام شده که در هواپیمای بوئینگ ۷۶۷-۴۰۰ER دو مکان مجزا وجود دارد که بخشی از آن  یک اتاق نشیمن فوق العاده مجهز و دیگر اتاقی خصوصی برای گفتگو است. در کابین خلبان ها نیز اتاق خواب و مکان استراحت مجزایی در نظر گرفته شده که از کابین خلبانی جدا خواهد بود.

۹-هواپیمای نور سلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان- ارزش: ۱۹۵ میلیون پوند (۹۴۰٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

هواپیمای نور سلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان

نورسلطان نظربایف در سال ۲۰۱۶ از ۱۵ کشور به طور رسمی دیدن کرده است که ۱۴۰ ساعت پروازی و مسافتی بیش از ۹۹٫۰۰۰ کیلومتر را شامل می شود. ناوگان هوایی رییس جمهور قزاقستان شامل ۱۰ هواپیما و هلی کوپتر در انواع مختلف است که البته همه ی آن ها تنها توسط رییس جمهور مورد استفاده قرار نمی گیرند. نطربایف از یکی از هلی کوپترهای پیشرفته ی Mil Mi-8 برای سفر به نقاط صعب العبور یا سفرهای کوتاه و برای سفرهای بیشتر از ۲٫۵۰۰ کیلومتری نیز از هواپیماهای Bombardier СRJ-200 و Embraer-135 شرکت ملی هواپیمایی این کشور استفاده می کند.

در میان این ناوگان هوایی، نظربایف از هواپیماهای Airbus A320-214 (CJ) Prestige، Airbus A321-211 (CJ) و Airbus A330-243 Prestige برای سفرهای بسیار مهم و مهمانی های حکومتی استفاده می کند.

۸- هواپیمای ترزا می نخست وزیر بریتانیا- ارزش: ۱۹۵ میلیون پوند (۹۴۰٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

 هواپیمای ترزا می نخست وزیر بریتانیا

اسکادران شماره ی ۳۲ نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا اخیراً یک هواپیمای ایرباس A330 را به قیمت تقریبی ۱۹۵ میلیون پوند و برای مسافرت های ترزا می و دیگر نخست وزیران آینده ی این کشور خریداری کرده است. این هواپیما با گنجایش ۱۶۰ مسافر از تمامی هواپیماهای موجود در این لیست بزرگ تر بوده اما در مقایسه با هواپیماهای دیگر سران جهان معمولی به نظر می رسد. هزینه ی تعمیرات و آماده سازی آن ۱۵ میلیون پوند برآورد شده و دولت این کشور ادعا نموده که با خرید این هواپیما صرفه جویی زیادی در هزینه های پروازهای چارتری سران این کشور انجام داده است.

این هواپیمای ایرباس بخش وی آی پی بسیار کوچکی دارد که تنها دو صندلی راحتی در آن قرار دارد و پرده هایی نیز در آن تعبیه شده است. همچنین این هواپیما ۵۸ صندلی کلاس اقتصادی برای وزرا و معاونان نخست وزیر و ۱۰۰ صندلی نیز برای خبرنگاران دارد.

۷- هواپیمای فرانسوا اولاند رییس جمهور سابق فرانسه- ارزش: ۲۱۰ میلیون پوند (۱٫۰۱۳٫۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

هواپیمای فرانسوا اولاند رییس جمهور سابق فرانسه

هواپیمای بسیار لوکس و مجهز Airbus A330-200 مورد استفاده ی فرانسوا اولاند رییس جمهور سابق فرانسه حدود ۲۱۰ میلیون پوند قیمت داشت. این هواپیما یک مرکز مدیریت اضطراری داشت که فرماندهی سران دولت و ارتش در مواقع اضطراری را ممکن می ساخت. همچنین در این هواپیمای غول پیکر یک اتاق خواب بزرگ با حمام، یک اتاق تعویض لباس، یک دفتر کار، یک اتاق گفتگو و مذاکره ی با دیواره های عایق صوتی با گنجایش ۱۲ نفر و یک اتاق فرماندهی کوچک تعبیه شده بود. همچنین فضایی برای وزرا و نمایندگان مجلس نیز در این هواپیما وجود داشت. علاوه بر این وی در دوران ریاست جمهوری از دو هلی کوپتر Dassault Falcons 7Xs برای سفرهای کوتاه استفاده می کرد.

۶- هواپیمای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان- ارزش: ۲۳۵ میلیون پوند (۱٫۱۳۳٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

 هواپیمای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان

مهم ترین هواپیمای مورد استفاده ی آنگلا مرکل یک ایرباس A340-313X VI به نام کنراد آدنور (اولین صدراعظم آلمان بعد از جنگ جهانی دوم) است. البته وی هواپیماها و هلی کوپترهای دیگری نیز در اختیار دارد که متعلق به نیروهای نظامی این کشور هستند از جمله یک هلی کوپتر مدل Eurocopter AS532 که برای سفرهای داخلی و سفر به کشورهای همسایه استفاده می شود. همچنین مرکل از ۴ هواپیمای بزرگ دیگر برای سفرهای دوردست خود استفاده می کند از جمله یک هواپیمای Bombardier Global 5000 به ارزش تقریبی ۵۵ میلیون پوند و دو هواپیمای ایرباس A319-133X CJ که هر کدام ارزشی معادل ۱۱۵ میلیون پوند دارند.

هر دو هواپیمای ایرباس A340-313X گنجایش حدود ۱۵۰ مسافر را داشته و در داخل آن ها اتاقک هایی برای استراحت، حمام، اتاق خواب، اتاق کار و یک سالن کنفرانس و البته یک اتاق با دیوارهای عایق صوتی برای مذاکرات سیاسی تعبیه شده است. هواپیماهای صدراعظم آلمان با سیستم های دفاع ضد موشکی و باک های اضافی بنزین مجهز شده اند که امکان پرواز بدون توقف تا ۱۳٫۵۰۰ کیلومتر را فراهم می سازند و می توان با استفاده از آن ها فاصله ی شهر برلین تا شهرهای واشنگتن، پکن و ریودوژانیرو را بدون توقف پیمود.

۵- هواپیمای رومن آبراموویچ سرمایه دار روس- ارزش: ۲۳۵ میلیون پوند (۱٫۱۱۳٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

هواپیمای رومن آبراموویچ سرمایه دار روس

این میلیاردر روسی هواپیماهای متعددی در اختیار دارد از جمله یک هواپیمای بوئینگ ۷۶۷-۳۳AER بسیار مجهز و گران قیمت. درون این هواپیما به خوبی مجهز شده و یک سالن غذاخوری با گنجایش ۳۰ نفر، یک آشپزخانه، یک دفتر کار و یک اتاق خواب دو نفره نیز در آن تعبیه گردیده است. در دکوراسیون داخلی این هواپیما از فلزات و چوب های قیمتی استفاده شده و سیستم دفاع ضد موشکی مخصوص با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیون دلار نیز روی آن نصب گردیده که آن را به یک هواپیمای مطمئن تبدیل می کند.

۴- هواپیمای آلیشر عثمانف میلیاردر روس- ارزش: ۲۷۰ میلیون پوند (۱٫۳۰۲٫۷۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

هواپیمای آلیشر عثمانف میلیاردر روس

آلیشر عثمانف یکی از ثروتمندترین مردان روسیه یک جت ایرباس A340-300 مدل تجاری دارد که بزرگ ترین جت تجاری موجود در کنفدراسیون روسیه به شمار می آید. ارزش هواپیمای شخصی این سرمایه دار روس ۲۳۸ میلیون دلار بوده که با هزینه های ترمیم ها و تغییرات به ۲۵۰ میلیون دلار نیز رسیده است. این هواپیمای ۴ موتوره مقدار زیادی سوخت مصرف می کند و در کل برای عثمانف بیش از ۳۵۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

۳- هواپیمای ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه- ارزش: ۳۶۰ میلیون پوند (۱٫۷۳۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

هواپیمای ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه

هواپیمای مورد استفاده ی ولادیمیر پوتین یک هواپیمای روسی مدل IL-96-300PU است که به خاطر مسائل امنیتی در کل ۴ فروند از این هواپیما در اختیار ریاست جمهوری روسیه قرار دارد. وقتی که خبر سفر او به کشوری مخابره می شود هر چهار هواپیما آماده ی پرواز می شوند که بعد از پرواز هواپیمای اصلی حامل پوتین، سه هواپیمای دیگر نیز به دنبال آن راه می افتند و جز مقامات رسمی کسی نمی داند که وی در کدام هواپیما حضور دارد.

در هر کدام از این هواپیماها سیستم های ارتباطی ایمنی تعبیه شده که امکان استفاده از این هواپیماها به عنوان یک مرکز فرماندهی برای مواقع ضروری را امکانپذیر می سازد. پوتین با داشتن ناوگانی بزرگ متشکل از ۶۸ هواپیما و ۶۴ هلی کوپتر بزرگ ترین ناوگان هوایی دنیا را در اختیار دارد.

طول هواپیمای  IL-96-300PU سفید رنگ و بال های آن هر کدام ۶۵ متر بوده و سرعت آن به ۹۰۰ کیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید و توانایی طی مسافت های طولانی بدون توقف را نیز دارد. در کابین این هواپیما از پرده ای گران قیمت و رگه های طلا استفاده شده و دکوراسیون داخلی آن نیز نئوکلاسیک و بسیار مجلل است. در هر کدام از این هواپیماها یک دفتر کار بزرگ، یک اتاق خواب و یک باشگاه ورزشی کاملاً مجهز تعبیه شده و همچنین روکش خارجی مخصوص هواپیما آن را تقریباً نامرئی کرده و یک سیستم اختلال در رادارها و یک سیستم دفاع ضد موشکی بسیار پیشرفته نیز روی هواپیما نصب گردیده است که آن را از هر خطر حمله ی هوایی مصون نگه می دارد.

بر اساس برآوردها با تعدیلاتی که در هر یک از این هواپیماها اعم از تغییر و تجهیز کابین حضور رییس جمهور، تسلیحات امنیتی و ارتباطی و دیگر تجهیزات نظامی در آن انجام گرفته است قیمت آن به ۳۶۰ میلیون پوند خواهد رسید.

۲- هواپیمای دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده- ارزش: ۷۸۶ میلیون پوند (۳٫۷۹۲٫۴۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

 هواپیمای دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده

هر هواپیمایی که رییس جمهور ایالات متحده از آن استفاده کند «Air Force One» نامیده می شود. معمولاً دونالد ترامپ از دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰B استفاده می کند که هر کدام از آن ها به مدت ۲۵ سال مورد استفاده رییس جمهورهای کشور بوده اند که بدین معنی است که دونالد ترامپ قدیمی ترین ناوگان هوایی دنیا را در این فهرست دارد.

بوئینگ ۷۴۷ اولین هواپیمای دوطبقه، دور برد و پرظرفیت در جهان بود. این هواپیمای غول پیکر ۷۰ متر طول داشته و طول هر بال آن نیز ۶۵ متر است و سرعت آن نیز به ۱٫۰۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. هواپیمای رییس جمهور ایالات متحده قابلیت سوختگیری در هوا را دارد و می توان از آن به عنوان یک مرکز مدیریت بحران مجهز در مواقع اضطراری استفاده کرد و همچنین خطوط ارتباطی ماهواره ای اختصاصی بسیار ایمنی نیز در آن وجود دارد.

این هواپیما در زمان ساخت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار قیمت داشت که با توجه به تعدیلات و تغییرات انجام گرفته در آن ارزش هواپیمای رییس جمهور ایالات متحده اکنون به ۱ میلیارد دلار می رسد.

طراحی داخلی این هواپیما توسط نانسی ریگان همسر رییس جمهور رونالد ریگان انتخاب شده است. کابین این هواپیما ۳۷۰ مترمربع فضا داشته و یک اتاق خواب، یک حمام، یک باشگاه ورزشی کوچک و یک دفتر کار نیز در آن تعبیه شده است. علاوه بر این هواپیمای رییس جمهور فضای کافی برای ۷۰ مسافر و ۲۶ خدمه و همچنین همراهان وی و خبرنگاران را نیز دارد. جالب این که یک مرکز بیمارستانی کوچک و مجهز نیز در این هواپیما تعبیه شده که می توان از آن به عنوان اتاق عمل نیز استفاده نمود.

۱- هواپیمای تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر- ارزش: ۱٫۲ میلیارد پوند (۵٫۷۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان)

 هواپیمای تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و یکی از ثروتمندترین مردان جهان به شمار می آید. ناوگان هوایی شخصی او و خانواده اش ۱٫۲ میلیارد پوند قیمت دارد. وی در هر سفر مهم بیش از ۱٫۰۰۰ نفر از جمله خانواده، اعضای دولت و خدمتکاران را به همراه خواهد داشت. حتی لیموزین های مورد علاقه اش نیز در این سفرها وی را همراهی خواهند کرد. معمولاً سفرهای او با هواپیماهای متعددی انجام می گیرد به طوری که یک بار در سفر به ژاپن ناوگان هواپیمایی حامل وی و همراهانش به ۱۰ فروند هواپیمای بزرگ می رسید.

در سفرهای کوتاه و شخصی، امیر قطر، خانواده اش و اعضای دولت معمولاً از یک آژانس هواپیمایی خصوصی به نام «Qatar Amiri Flight» استفاده می کنند که تا پایان آگوست سال ۲۰۱۶ دارای ۱۴ فروند هواپیما بود. امیر قطر همچنین یک هواپیمای ایرباس A319-100 (CJ)، سه ایرباس  A320-200، دو ایرباس A330-200، دو بوئینگ ۷۴۷-۸ BBJ، یک ایرباس А۳۱۰-۳۰۰، یک ایرباس А۳۴۰-۲۰۰، یک ایرباس А۳۴۰-۳۰۰ و یک ایرباس А۳۴۰-۵۰۰ نیز در اختیار دارد.

همچنین او در برخی از موارد از یک جت تجاری Bombardier Global Express BD-700-1A10 و یک هواپیمای C-17 Globemaster III کلاس نظامی برای سفرهای شخصی استفاده می کند.

 

منبع: بولتن نیوز
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.