| کد خبر: 14527 |

طرح احیای سازمان مدیریت قابل اصلاح نیست / آخرین تغییرات در قانون خدمات کشوری

تین نیوز | معاون پارلمانی و حقوقی معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور درباره طرح احیای سازمان مدیریت گفت: این طرح در مجلس مسکوت مانده و به دلیل اینکه ایرادات طرح بسیار زیاد است به نظر نمی رسد قابل تصحیح و بررسی باشد.

عبدالعلی تاجی درباره پایان مهلت اجرای آزمایشی قانون خدمات کشوری اظهار داشت: مهلت اجرای این قانون تا پایان سال جاری است و طبق آئین نامه داخلی مجلس دولت موظف است 6 ماه قبل از زمان اتمام اجرای قانون لایحه جدید و یا درخواست تمدید اجرای آزمایشی قانون را ارائه کند.
 
وی افزود: با استفاده از نظرات وپیشنهادات صاحب نظران ومسئولان دستگاه ها اجرایی اصلاحاتی در قانون خدمات کشوری انجام شده و به منظور تصویب و بررسی نهایی به کمیسیون ها تخصصی دولت زیر نظر معاون اول رئیس جمهور ارسال شده است.
 
معاون پارلمانی و حقوقی معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور تصریح کرد: هم اکنون این فرصت وجود دارد که دولت لایحه جدید قانون خدمات کشوری را نهایی کرده و حداکثر تا شهریورماه به مجلس ارائه کند.
 
تاجی درباره طرح احیای سازمان مدیریت گفت: پس ازاینکه شورای نگهبان به 9 ماده این طرح ایراد گرفت طرح مذکور برای بررسی مجدد و رفع ایرادات به کمیسیون‌های تخصصی و فرعی مجلس ارسال شد.
 
وی اضافه کرد: این طرح در مجلس مسکوت مانده و به دلیل اینکه ایرادات طرح بسیار زیاد است به نظر نمی رسد قابل تصحیح و بررسی باشد.
 
معاون پارلمانی و حقوقی معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور پیرامون چگونگی ایجاد این سازمان پس از ایرادات شورای نگهبان بیان کرد: دولت می تواند با استفاده از اختیارات خود سازمان مدیریت را تشکیل دهد و حتی اگر نیاز به لایحه داشته باشد می تواند آن را به مجلس ارائه کند.
 
تاجی با اشاره به اصل 126 و 124 قانون اساسی و اختیارات رئیس جمهور در حوزه اداری، استخدامی و برنامه و بودجه تصریح کرد: طبق این اصول که در قانون پیش بینی شده دولت می تواند معاونت داشته باشد بنابراین نمی توان دولت را موظف کرد که برای ایجاد این سازمان حتما باید دو معاونت نظارت راهبردی و توسعه انسانی را ادغام کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.