| کد خبر: 14523 |

تاکید رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر هوشمندسازی ناوگان عمومی

 تین نیوز | هشتادوششمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری كشور با حضور خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر كشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور تشكیل شد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اتحادیه اتوبوسرانی های شهری كشور، در این نشست كه با حضور اعضای هیئت‌مدیره برگزار گردید، خجسته مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور با ارائه گزارشی جامع به ماموریت‌ها، اهداف و چالش های اتحادیه سازمان های اتوبوسرانی‌های شهری كشور از جمله عدم تطبیق یارانه تخصیصی با میزان مورد نیاز و ضرورت توجه لازم به آن و همچنین، ضرورت تخصیص اعتبار و بازسازی ناوگان در بودجه  سال 94 دولت و توجه به موضوع نوسازی ناوگان فرسوده كشور و آثار قیمت ناوگان جدید در روند خصوصی‌سازی و چالش‌های مرتبط اشاره نمود.
 
در ادامه اعضای هیئت مدیره به مواردی از جمله ضرورت نظام توزیع عادلانه منابع اعم از یارانه و ناوگان با توجه به شاخص های اقلیمی، جمعیتی و فرهنگی اشاره كردند.
سپس رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های كشور طی سخنانی از اتحادیه اتوبوسرانی‌‍‌های شهری كشور به عنوان نهادی امین و معتمد كه وظیفه خطیری در سوق دادن سازمان های اتوبوسرانی در استفاده از تكنولوژی روز و شیوه های نوین مدیریتی، حل معضلات و مشكلات گریبان گیر و بطور كلی اصلاح فرآیندهای خدمات رسانی به شهروندان و كسب رضایت آنها را بر عهده دارد، یاد كرد.
 
وی همچنین به عزم دولت تدبیر و امید بر رفع موانع، گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی اشاره و بر ضرورت توجه به هوشمندسازی و استفاده از تكنولوژی و هوشمندسازی ناوگان عمومی(ITS)  تاكید نمود.
 
خندان دل در ادامه افزود : سیاست سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور نیز بر این اساس است تا پرداخت یارانه حمل و نقل عمومی بر اساس گزارش های ارسالی و بهره مندی از سامانه های كارت بلیط متصل به سامانه تجمیع آمار و اطلاعات مستقر در اتحادیه اتوبوسرانی صورت پذیرد.
 
وی همچنین گفت: یكی از وظایف مهم اتحادیه اتوبوسرانی های شهری كشور نظارت بر عملكرد تولیدكنندگان ناوگان به منظور ارتقاء سطح كیفی اتوبوس و گسترش شبكه خدمات پس از فروش آنها با لحاظ نمودن كنترل و ثبات قیمت تمام شده می باشد.
 
وی در ادامه عنوان داشت: یكی از برنامه های سازمان شهرداریها و دهیاری های كشور توجه و پیگیری مستمر تخصیص و توزیع یارانه بلیط حمل و نقل همگانی و همچنین پیش‌بینی اعتبار بازسازی ناوگان اتوبوسرانی در بودجه سال 94 می باشد. 
خندان دل افزود : در صورت محقق شدن تمامی این فاكتورها ، آنچه مهم ترین عامل در این فرآیند می تواند محسوب شود لزوم نظارت بر مدیریت صحیح و استفاده بهینه و حداكثری از منابع موجود در كشور خصوصا حوزه حمل و نقل است كه عزمی جهادی می طلبد.
 
وی در خاتمه ابراز امیدواری نمود كه با پیگیری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور و اتحادیه اتوبوسرانی های شهری كشور ،سال جاری سال پر بركتی از بابت تخصیص بموقع و توزیع عادلانه منابع برای سازمان های اتوبوسرانی شهری كشور باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.