| کد خبر: 14516 |

مطالبات ۲ هزار میلیارد ریالی " جایگاهداران سی‌ان‌جی " هنوز پرداخت نشده

تین نیوز | رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی، از مطالبات بیش از 2 هزار میلیارد ریالی جایگاهداران سی‌ان‌جی خبر داد و گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد قرار بود که مطالبات سال 92 جایگاهداران سی‌ان‌جی به منظور جلوگیری از ورشکستگی پرداخت شود ولی هنوز اعمال نشده است.
 موضوع افزایش نرخ کارمزد جایگاهداران زمانی استارت خورد که اکثر جایگاهداران به دلیل پایین بودن قیمت‌ها در حالت ورشکستگی قرار گرفته بودند و این امر باعث شد که مسئولان این موضوع را در شورای اقتصاد مطرح کنند.
 
بر اساس این گزارش، به موجب مصوبه شورای اقتصاد، نرخ خدمات توزیع CNG برای جایگاه‌های سی‌ان‌جی از ۴۰ تومان به ٧ تومان (به ازای هر متر مکعب) برای شهرداری‌ها و ۸۰ تومان برای بخش خصوصی افزایش یافته است که تاکنون مابه‌التفاوت کارمزد جایگاهداران سی‌ان‌جی پرداخت نشده است.
 
همچنین بر این اساس، مقرر شد تا در تیرماه کارمزد معوقه سال 92 و 93 جایگاهداران سی‌ان‌جی اصلاح و پرداخت شود.
 
پیش بینی می‌شود که با پرداخت نرخ جدید کارمزد تا حدود 50 درصد مشکلات مالی جایگاهداران برطرف شود.
 
طبق این گزارش، حدود چند ماه از تصویب مجوز دریافت کارمزد توسط شورای اقتصاد می‌گذرد، اما جایگاهداران همچنان چشم انتظارند که شرکت ملی گاز این مصوبه را در قبوض گاز مربوطه اعمال کند.
 
همچنین قرار بود بدهی جایگاه‌ها به صورت اعتباری تقسیط شود و بسته‌های حمایتی برای بدهکاران در نظر گرفته شود اما همچنان اقدامی صورت نگرفته است.
 
 جایگاهداران همچنان چشم انتظار دریافت مطالبات
 اردشیر دادرس، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که شرکت ملی گاز منتظر تامین منابع مالی برای پرداخت قبوض جایگاه‌داران در سال 92 است، اظهار داشت: زمانی که شورای عالی اقتصاد مصوبه افزایش کارمزد این جایگاه‌ها را تصویب می‌کرد، همزمان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هم بودجه متناسب با آن را تعیین و مصوب می‌کرد تا وزارت نفت بتواند نسبت به اعمال افزایش کارمزدها اقدام کند.
 
وی تاکید کرد: بر این اساس، اطلاعات جایگاه‌های سی.ان.جی به یک سیستم نرم‌افزاری و دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران داده شد تا پرداخت کارمزد بر اساس نوع مالکیت جایگاه در قبوض گاز اعمال شود.
 
دادرس در خصوص مطالبات جایگاهدارن در سال 92 گفت: بیش از 2 هزار میلیارد ریال مطالبات جایگاهداران از سوی شورای اقتصاد است که طبق مصوبه صورت گرفته قرار است بر اساس آن مطالبات جایگاه‌داران اعم از تک منظوره، دو منظوره، شهرداری‌ها و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی به منظور جلوگیری از ورشگستگی و نابودی جایگاهداران سی‌ان‌جی پرداخت شود.
 
* افزایش نرخ کارمزد جایگاهداران از 40 تومان به 80 تومان
 در همین خصوص، مصطفی کشکولی در رابطه با افزایش نرخ کارمزد جایگاه‌ها و کرایه حمل و نقل اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده و بر اساس مصوبه شورای اقتصاد ابلاغیه در آخرین روزهای سال 92 اعلام شد که براساس آن نرخ کارمزد جایگاهه‌ای قدیم 2 برابر و جایگاه‌های جدید 3 برابر افزایش یافت به طوری که نرخ کارمزد قبلا 40 تومان و الان 80 تومان به ازای هر مترمکعب اعلام شد.
 
وی تصریح کرد: همچنین نرخ کارمزد در جایگاه‌های جدید که توسط بخش خصوصی احداث می‌شود، در کلانشهرها 140 تومان و در شهرها 120 تومان خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، افزود: قرائت اولین کارمزد در این ماه اعمال می شود که اگر بدهی داشته باشند، تهاتر می‌شود و از اول سال 92 تا الان کارمزدشان با نرخ جدید محاسبه و پرداخت خواهد شد. نکته مهم اینکه 10 درصد کارمزد بنابر مصوبه شورای اقتصاد نزد شرکت پخش برای درجه‌بندی جایگاه و اطمینان از مسایل فنی و ایمنی باقی خواهد ماند.
 
وی تاکید کرد: ما بازدید و بازرسی را انجام خواهیم داد و در صورت تایید نهایی به شرکت گاز اعلام می‌شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.