| کد خبر: 14470 |

پیش بینی مصرف ۷۱ میلیون لیتر بنزین تا پایان تابستان

تین نیوز | پیش بینی می شود با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، میانگین مصرف بنزین با رشد منطقی تا پایان تابستان به حدود 71 میلیون لیتر در روز برسد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که میانگین مصرف این فرآورده نفتی (بنزین) در ماه مبارک رمضان در محدوده 64 میلیون لیتر بوده است گفت: انتظار می رود بعد از ماه مبارک رمضان و آغاز موج جدید سفرهای تابستانی، مصرف بنزین به بیش از میانگین مصرف سال، یعنی 71 میلیون لیتر برسد.

مصطفی کشکولی میانگین مصرف بنزین در بهار امسال را نزدیک به 69 میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون رشد مصرف این فرآورده نفتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2 درصد بوده است.

وی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و ماه مبارک رمضان را از دلایل عمده کاهش در رشد مصرف بنزین اعلام کرد.

به گفته وی از ابتدای امسال تا شروع فاز دوم هدفمندی یارانه ها (در ابتدای اردیبهشت امسال)، میانگین مصرف بنزین با رشد 10 درصدی در مقایسه بامدت مشابه سال قبل از آن، به 67,8 میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران همچنین تصریح کرد: از آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها تا شروع ماه مبارک رمضان نیز میانگین مصرف بنزین 69,6 میلیون لیتر بوده است.

کاهش 6 درصدی مصرف نفت سفید در 3 ماه نخست امسال

وی درباره مصرف دیگر فرآورده های نفتی از جمله نفت سفید در سه ماه نخست امسال نیز گفت: مصرف این فرآورده همچون سالهای قبل رشد منفی و امسال نسبت به سال گذشته، 6 درصد کاهش داشته است.
کشکولی میانگین مصرف روزانه نفت سفید سه ماه نخست امسال را 4,6 میلیون لیتر اعلام کرد.

به گفته مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، میانگین مصرف نفتگاز نیز در این بازه زمانی 95,2 میلیون لیتر بود که کاهش 4.2 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: میانگین مصرف بهاره این فرآورده (نفتگاز) در بخش نیروگاهی 23 میلیون لیتر در روز و کاهش مصرف آن نیز پنج درصد بود.

کاهش 36 درصدی مصرف نفتگاز در بهار امسال

وی مصرف نفتگاز سه ماه نخست امسال را در دیگر بخشها نیز 73 میلیون اعلام و اظهار کرد: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، از 1,4 درصد رشد حکایت دارد.

به گفته کشکولی مصرف این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه سال قبل، 36 درصد کاهش داشته است.
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: مصرف نیروگاهی این فرآورده در بازه زمانی یاد شده، روزانه 23,3 میلیون لیتر و در دیگر بخشها نیز 13 میلیون لیتر بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.