| کد خبر: 144343 |

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات توضیح داد:

CPMS ؛ سامانه ای برای شفاف سازی و کنترل بهینه پروژه ها

CPMS ؛ سامانه ای برای شفاف سازی و کنترل بهینه پروژه ها ایجاد شد .

تین نیوز

CPMS ؛ سامانه ای برای شفاف سازی و کنترل بهینه پروژه ها ایجاد شد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در باره سامانه جامع مدیریت پروژه ( CPMS ) ، ضمن بیان پیشرو بودن سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه دولت الکترونیک ، تاکید کرد: طبق مفاد بندهای پ و ج ماده 67 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور و همچنین نقشه راه توسعه دولت الکترونیک، مبنی بر ضرورت الکترونیکی نمودن کلیه فرآیندهای اجرایی و خدماتی و نیز اصالت بخشیدن به اسناد الکترونیکی از جمله اسناد مالی و حذف اسناد کاغذی، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) با همکاری معاونت مهندسی توسعه امور زیربنایی ، زیرساخت لازم جهت شفاف سازی و الکترونیکی شدن صورت وضعیت های شرکت های مشاور و پیمانکار مرتبط با سازمان بنادر و همچنین هدایت و کنترل بهینه پروژه های موجود در این سازمان را تحت سامانه جامع مدیریت پروژه ( CPMS ) ایجاد کرد .

به گفته حمید رضا آبایی ، سامانه جامع مدیریت پروژه ( CPMS ) ترکیبی از سامانه صورت وضعیت الکترونیکی و کنترل پروژه است که بر مبنای تجربه سامانه مدیریت اطلاعات پروژه ( PMIS ) طراحی و پیاده‌سازی شده است، این سامانه ضمن تسهیل و تسریع در فرایند رسیدگی به صورت وضعیت‌های پیمانکاران و مشاوران موجب شفاف‌سازی در رسیدگیها و کنترل‌ها خواهد شد. همچنین در تدوین این سامانه ضمن استفاده از دانش سازمانی، از همراهی تیم مشاور با هماهنگی گروه مهندسی فرایندها استفاده شده است.

آبایی افزود : این سامانه در فاز اول در دفتر فاوا و معاونت مهندسی توسعه امور زیربنایی در حال عملیاتی‌سازی است و طبق مصوبه هیات عامل باید در سایر معاونت‌ها نیز اجرایی شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین خاطر نشان کرد: به منظور تبادل الکترونیکی اطلاعات و داده‌های مورد نیاز با سایر سامانه‌ها در جهت ارزیابی و تطبیق اطلاعات مالی مربوط به قراردادها و پروژه ها در مرکز و بنادر تابعه، این سامانه باید با سامانه‌های جامع مالی، بودجه ریزی، مکاتبات اداری و ... در ارتباط باشد که در حال انجام مقدمات برقراری این ارتباطات هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.