| کد خبر: 14427 |

نیمی از بنزین کشور با استاندارد یورو ۴ تولید می‌شود / ۴کلانشهر دیگر در نوبت توزیع

تین نیوز |  حدود 30 میلیون لیتر بنزین یورو4 در کشور تولید می‌شود که این میزان در کلانشهرهای تهران،اراک، تبریز و کرج توزیع می‌شود و قرار است با افزایش تولید بنزین یورو4 عرضه این بنزین در شهرهای آبادان، اصفهان،اهواز و مشهد آغاز شود.
 روزانه به طور متوسط 61 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود که تقریبا نیمی از از این میزان بنزین دارای استاندارد یورو4 است.
 
براساس گزارشات اعلام شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران تاکنون کلانشهرهای اراک،تهران، کرج و تبریز زیر پوشش کامل توزیع بنزین یورو4 قرار گرفته‌اند که قرار است با افزایش تولید بنزین یورو4 در تعداد دیگری از کلانشهرها، از جمله آبادان، اصفهان، اهواز و مشهد نیز بنزین یورو 4 عرضه شود.
 
بر اساس این گزارش مهلت شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران به پالایشگاه‌های مختلف برای رساندن کیفیت بنزین به یورو 4 متفاوت است به طوری که پالایشگاه‌های آْبادن، تبریز، لاوان و یکی از واحدهای پالایشگاه اصفهان تا پایان سال 93 برای رساندن کیفیت بنزین خود به یورو 4 مهلت دارند. این درحالی است که مهلت پالایشگاه بندرعباس برای کیفی کردن بنزین خود تا پایان سال 94 ادامه دارد و پالایشگاه‌های تهران، شیراز، کرمانشاه و یک واحد از پالایشگاه اصفهان تا پایان 95 برای کیفی کردن محصول بنزین خود فرصت خواهند داشت.
 
این گزارش در پایان اضافه می‌کند هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و با استناد به اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، دستگاه‌های اجرایی را ملزم به مقابله موثر با آلودگی هوا طی زمان‌بندی تعیین شده کرده است.
 
بنابراین بر اساس برنامه مورد نظر وزارت نفت باید طی 36 ماه،‌ حداقل در کلانشهرها سوخت مصرفی را مطابق با استاندارد یورو4 و یورو5 و سوخت مصرفی نیروگاه‌ها را نیز مطابق با مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست استانداردسازی کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.