| کد خبر: 14406 |

طرح شبیه ساز رانندگی روی ۲۰۰۰ راننده اتوبوس اجرا شد

تین نیوز | مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از پیاده سازی طرح شبیه ساز رانندگی بر روی 2000 راننده اتوبوس درون شهری خبر داد.
 
پیمان سنندجی - مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در خصوص استفاده از طرح شبیه ساز رانندگی گفت: پروژه شبیه ساز رانندگی برای اولین بار در خاور میانه برای آموزش رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در سال 1391 اجرایی شد.
 
وی افزود: با گذشت 2 سال از اجرایی شدن طرح شبیه ساز رانندگی بر روی رانندگان اتوبوس های درون شهری شهر تهران، به نتایج خوبی از جمله کاهش تصادفات و عکس العمل به موقع رانندگان در مواقع اضطراری رسیده ایم.
 
وی با بیان اینکه هیچگاه در ایران بر روی آموزش علمی رانندگان کار نشده، خاطرنشان کرد: یک خلاء آموزشی در آموزش های رانندگی کشور ما دیده می شده که با شبیه ساز رانندگی توانستیم آموزش به رانندگان را تقویت و به روز کنیم.
 
سنندجی اظهار داشت: تاکنون به 2000 راننده شرکت واحد از طریق شبیه ساز رانندگی آموزش هایی داده شده است که این آموزش های ضمن خدمت در حدود بیست و دو ساعت می باشند.
 
وی اظهار داشت: طرح ویژه شبیه ساز رانندگی طرحی مشترک میان شرکت اتوبوسرانی تهران و دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی است که می تواند آموزش با دستگاه را به رانندگان بخش خصوصی و عمومی ارائه دهد.
 
وی با اشاره به اینکه تا کنون شبیه ساز رانندگی فقط بر روی رانندگان اتوبوس درون شهری در شهر تهران پیاده سازی شده است،افزود: شبیه ساز رانندگی تنها در بخش حمل و نقل عمومی و رانندگی حرفه ای  بر روی رانندگان اتوبوسرانی پیاده شده است.
 
سنندجی با تاکید بر اینکه شبیه ساز رانندگی به تقویت عکس العمل راننده در برابر خطرات احتمالی حین رانندگی کمک می کند، اظهار داشت: تا پایان سال 1393 قریب به 4000 پرسنل راننده شرکت اتوبوسرانی از طریق شبیه ساز رانندگی آموزش خواهند دید.
 
دکتر علی نحوی پیش از این توضیح داده بود که طبق ارزیابی های پلیس راهور، پس از یک سال از اجرای آموزشی روی فقط یک پنجم رانندگان، 25 درصد کل تصادفات رانندگان اتوبوس های درون شهری کاهش پیدا کرده است و این دلیل خوبی بر موثر بودن آموزش از طریق شبیه ساز به رانندگان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.