| کد خبر: 14398 |

◄ ایران به کنترلرهای سایر کشورها آموزش می‌دهد

تین نیوز | معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها از آمادگی مرکز کنترل فضای کشور برای برگزاری دوره‌های استاندارد بازآموزی کار با رادار و آموزش کنترلرهای ترافیک هوایی سایر کشور‌ها خبر داد.

به‌ گزارش تین نیوز از روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، ابراهیم شوشتری با اعلام این خبر گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور در سالیان اخیر توانسته است از طریق فعال‌سازی شبیه‌ساز رادار  مراقبت پرواز در مرکز کنترل فضای کشور نیازهای آموزشی کار با رادار کارکنان خود در سراسر کشور را با بهره‌گیری از دانش و توان اساتید، متخصصان و کارشناسان بومی مرتفع سازد.

معاون عملیات هوانوردی با اشاره به نامگذاری سال 1393 با عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت؛ با تلاش کارشناسان مرتبط این حوزه، برای اولین بار دوره بازآموزی کار با رادار به‌صورت بین‌المللی و کاملا منطبق با استانداردهای ایکائو، برای 30 نفر از کنترلرهای ترافیک هوایی سوریه در شبیه‌ساز راداری مرکز کنترل فضای کشور در حال  برگزاری است.

به گفته وی دوره مذکور در قالب چهار گروه و هر دوره به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

شوشتری برگزاری دوره شبیه‌ساز رادار در کشور را در صرفه‌جویی ارزی مهم ارزیابی کرد و گفت: با برگزاری این دوره از ده سال گذشته دیگر نیازی به اعزام کارشناسان کشور به خارج وجود ندارد و حتی فرصتی فراهم شده است تا ایران این دوره را برای کنترلرهای دیگر کشورها برگزار و از این طریق درآمد غیرهوانوردی نيز عاید شرکت فرودگاه‌ها شود.

یادآور می‌شود؛ کارشناسان ایرانی برای بهره‌مندی از این دوره تا قبل از سال‌های 80  به خارج از کشور اعزام می‌شدند.

گفتنی است؛ براساس تاکیدات سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) متقاضیان تصدی مشاغل عملیاتی نظیر خلبانی، مراقبت پرواز و... و همچنین شاغلین این حرفه می‌بایست در طول خدمت، ساعات خاص و مشخصی را در شبیه‌سازهای مرتبط (SIMULATOR)گذرانده و در صورت کسب موفقیت در این بخش مجاز به فعالیت در بخش‌های عملیاتی شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جعفر 0 0

    بنده یه عنوان کنترلر سرکشیک در یکی از فرودگاههای با ترافیک متوسط حدود ۱۰ سال آخرین آموزش سیمولاتوریم میگذره… واسه کنترلرهای خودمون دوره بزارن کار شاقی کردند آقای شوشتری. از ایشون بپرسین سالیانه چند نفر ایرانی توی ایران سیمولاتور میرن

  • کنترلر مهراباد 0 0

    شوشتری جون تورو خدا مارو نخندون…برای دوره های بین المللی ابتدا باید توسط مراجع بین المللی آموزش ببینیم و تاییدیه بگیریم بعد بیایم آموزش بدیم. اینایی که دارن آموزش میدن اصلا دوره بین المللی ندیدن که حالا دارن آموزش میدن. مثل این میمونه که به دانشجوی تربیت معلم بگیم بیا جای استادت درس بده. وهزاران هزار ناگفته دیگر که اینجا مجالش نیست. خواهشا با این الفاظ ملتو فریب ندید…اونایی که ۱۰ ساله همین دوره نیم بند رو تو ایران دیدن اصلا بازآموزی براشون نزاشتن و…این جفنگیات چیه آقایون میگن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • کنترلر مهراباد 0 0

    تین نیوز عزیز در مورد عکسی که از سیمولاتور برج اون بالا گذاشتی میخاستم بگم تورو خدا برو اموزشکده هواپیمایی از سیمولاتور برج ما هم یه عکس بگیر که تشکیل شده از یه پرده سفید یه باکس مکانیکی با چند تا هندل ویه نقطه روی پرده به عنوان هواپیما. اشتباه نکنم سال ساختش دهه ۱۹۵۰ میلادی هست…تاببینی آموزش استانداردددد یعنی چی؟