| کد خبر: 14397 |

پروژه چهارخطه خرم آباد - دلفان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

تین نیوز | نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات لرستان در اجرای پروژه های راهسازی بدهی به پیمانکاران است که در صورت پرداخت این بدهی ها پروژه چهارخطه خرم آباد- دلفان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
 
حجت الله سوری اظهار کرد: نمایندگان مجلس با جدیت تمام پیگیر هستند که اعتبارات تخصیص یافته به بخش آب استان را از دولت دریافت کنند زیرا در لرستان حدود 12 هزار میلیارد مترمکعب آب وجود دارد و از این آب‌ها به خوبی بهره برداری نمی‌شود.
 
وی افزود: ما در حال پیگیری برای جذب اعتبار برای حدود 300 میلیون متر مکعب آب در استان هستیم که این اعتبارات برای همه استان در نظر گرفته شده است.
 
سوری با اشاره به ایستگاه پمپاژ فیض آباد در شهرستان سلسله تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ فیض آباد یکی از پروژه هایی است که از دولت‌های گذشته برجای مانده است که پس از 13 سال تعطیلی هنوز به بهره برداری نرسیده است و ما امیدواریم با تخصیص اعتبارات تا پایان امسال حدود یک سوم از این ایستگاه را راه اندازی کنیم.
 
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس بیان کرد: در کل استان حدود 15 ایستگاه پمپاژ آب وجود دارد که با بودجه های تخصیصی بسیار کم  در سطح استان این ایستگاه ها نیمه تمام مانده اند و ما نتوانسته ایم مانند استان دیگر برای جذب اعتبارات لازم برای این ایستگاه‌ها تلاش کنیم.
 
وی اظهار کرد: برای اجرای ایستگاه پمپاژ فیض آباد در سلسله حدود 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا بتوانیم 3 هزار هکتار زمین‌های مورد نظر را آبی کنیم و کانال کشی لازم برای این زمین ها را انجام دهیم که با وعده‌های داده شده از سوی دولت می توان به اجرای یک سوم از این طرح ها امیدوار بود.
 
سوری عنوان کرد: راه خرم آباد به الشتر و نورآباد یکی از طرح های ردیف دارد در استان لرستان است که ردیف اعتبارات آن معلوم است که این طرح ها در حال اجرا هستند و تنها مشکل در روند اجرای این طرح ها کمبود اعتبارات و بهکاری به پیمانکاران این طرح ها است که دولت در این زمینه ها وعده هایی را داده است که با تأمین اعتبارات مورد نیاز این مشکل را برطرف کنند.
 
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس اظهار کرد: در صورتی که حتی حدود یک سوم از بدهی های پیمانکاران راه سازی پرداخت شود می‌توانیم تا سال آینده پروژه چهار خطه خرم آباد به سلسله و دلفان را به اتمام برسانیم.
 
وی با اشاره به میزان بدهی دولت به پیمانکاران تصریح کرد: دولت حدود 50 میلیارد تومان به پیمانکاران این طرح ها بدهکار است که اعتبار لازم برای اتمام این طرح ها نیز حدود 50 میلیارد تومان است که با جلساتی که با مسئولان وزارت راه داشته ایم نسبت به رفع مشکل پیماتنکاران وعده‌های مساعدی داده شده است و ما از پیمانکاران درخواست می کنیم که نسبت به انجام کارهای خود اقدام کنند و اجرای طرح ها را تعطیل نکنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.