| کد خبر: 14385 |

◄ مهم‌ترین اخبار مترو در هفته گذشته / اعلام جزئیات تازه درباره بهره‌برداری از خطوط ۳ و ۷ مترو تهران

تین نیوز | افتتاح فاز شمالی خط 3 مترو تا مهرماه سال جاری و بهره برداری از 12 کیلومتر از خط 7 مترو تهران، برخی از مهم ترین اخبار حوزه مترو در هفته گذشته محسوب می شوند.

به گزارش تین نیوز، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان اینکه پروژه تراموای رشت در دو فاز اجرایی می‌شود، گفت: فاز نخست در ۱۱ کیلومتر و فاز دوم که وارد مسکن مهر می‌شود، شش کیلومتر است.

رضا رسولی در جلسه امکان سنجی و بررسی تراموا در مسیر لاکان با اشاره به بحران ترافیکی در این مسیر، اظهار کرد: وجود 12 مجموعه دانشگاهی و شهر صنعتی تراکم ترافیکی این منطقه را افزایش داده است.

رسولی با اشاره به مزایای گردشگری تراموا خاطرنشان کرد: نیاز جدی در محدوده لاکان به وسیله حمل و نقل انبوه بر بسیار احساس می‌شود، این طرح با یک امکان سنجی ساده در کمیسیون مطرح شده است و نیاز به بررسی و کار مطالعاتی دارد.

فاز شمالی خط 3 مترو تا مهرماه سال جاری افتتاح می شود
حجت اله بهروز، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اعلام این خبر گفت: خط 3 مترو شامل سه فاز است که فاز شمالی آن حدود چهارراه قصر تا اتوبان ارتش را شامل می شود که همزمان با بازگشایی مدارس در مهرماه سال جاری جهت رفت و آمد راحت تر دانش آموزان به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این در حالی است که حفاری تونل ها در فاز شمالی تقریبا به اتمام رسیده و ریل گذاری بخش شمالی فاز هم تکمیل شده است، همچنین در صددیم تا قبل از شهریور ماه سال جاری تجهیزات نهایی را جهت نصب به دست همکاران مان در مترو برسانیم.

حادثه در خط 2 مترو در ایستگاه بهارستان ـ ملت
هفته گذشته در یکی از قطارهای خط 2 مترو بین ایستگاه های بهارستان و ملت، عده ای از مسافران با احتمال اینکه آتش سوزی رخ داده دچار ترس شده و از همانجا با آتش نشانی تماس گرفته اند، این در حالی است که محسن نایبی، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با اشاره به رخداد این حادثه، وقوع حریق در یکی ار قطار های خط 2 را رد کرد و گفت: اتصال برق در مقاومت سقفی یکی از قطارها باعث ایجاد جرقه و دود شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از مسافران هم در اثر ترس در ورودی قطار را باز کرده و از طریق تونل خود را به ایستگاه رسانده اند که در همین حین چند نفر از مسافران در اثر برخورد پاهایشان به ریل و آهن دچار مصدومیت جزئی شدند که در تماس با اورژانس تهران مصدومیت آنها برطرف شد.

بهره برداری از 12 کیلومتر از خط 7 مترو تهران تا پایان سال
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از بهره برداری 12 کیلومتر از خط 7 مترو تهران تا پایان سال خبر داد و گفت: سال 94 افسریه به سعادت آباد متصل می‌شود.

محسن سرخو در ادامه به برنامه 5 ساله شهرداری تهران اشاره و تصریح کرد: بر اساس این برنامه پیش بینی شده است که به صورت سالانه 30 کیلومتر به خطوط مترو در دست بهره برداری افزوده شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: این برنامه ریزی برای سال جاری تکمیل بخش باقیمانده از خط 3 و بهره برداری از فاز نخست مترو خط 7 شهر تهران است.

شمار کشته های سانحه مترو مسکو به 19 تن افزایش یافت
وزارت امور اوضاع اضطراری روسیه اعلام کرد خارج شدن یک قطار متروی مسکو از خط موجب کشته شدن 19 تن و زخمی شدن حدود 100 تن شد که این یکی از بزرگترین فجایع در تاریخ این خط مترو محسوب می شود.

این در حالی است که دو کارمند مترو مسکو در ارتباط با خروج یک قطار مترو از ریل که به کشته شدن دست‌کم 21 نفر منجر شد، دستگیر شدند.

کمیته تحقیق فدرال روسیه که نهاد اصلی تحقیقات جنایی در روسیه است و مسئول رسیدگی به این پرونده شده است، اعلام کرد: بازرسان دو مظنون را به اتهام تخطی از معیارهای امنیتی در حمل و نقل بازداشت کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.