| کد خبر: 14369 |

آخرین گروه از حجاج گیلانی حج عمره وارد فرودگاه رشت شدند

تین نیوز |  سرپرست عملیات حج اداره کل فرودگاه گیلان از ورود آخرین گروه حجاج گیلانی حج عمره در نیمسال اول سال جاری به فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان، سرپرست حج اداره کل فرودگاه گیلان در این باره گفت: از هفتم دی ماه سال گذشته تا 25 تیر سال جاری،118  سورتی پرواز رفت و برگشت از رشت به جده و بالعکس انجام شده است.
 محمد میرزائی افزود: در این مدت، 14 هزارو 929 نفر  نفر زائر گیلانی به سرزمین وحی اعزام شدند كه آخرین پرواز زائرین گیلانی  روز گذشته در فرودگاه سردار جنگل رشت به زمین نشست.
وی خاطر نشان کرد‌: میزان بار حجاج گیلانی در پروازهای رفت 132 تن و در پرواز برگشت،402تن بوده که در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت جابجاشده است.
وی اضافه کرد:آمارها نشان می دهد متوسط بار هر مسافر در پروازهای خروجی( رشت به مدینه) 84/8 کیلوگرم و در پروازهای خروجی( مدینه به رشت) 02/28 کیلوگرم می باشد.
معاون عملیات هوانوردی فرودگاه رشت به شرکت های هواپیمایی که عملیات حج را انجام می دهند اشاره کرد و افزود: 20 درصد از پروازها را هواپیمایی جمهوری اسلامی و 80 درصد آنها را هواپیمایی سعودی انجام داده است.
سرپرست حج فرودگاه سردار جنگل به شرکت هواپیمایی هندلینگ کننده (خدمات رسان) اشاره کرد و افزود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، کار خدمات رسانی به پروازها و هواپیمای سعودی با تایپ ایرباس 600-300 انتقال زائرین گیلانی را از جده به رشت و از رشت به مدینه در مدت مذكور انجام داده است.
وی همچنین  ضمن تقدیر از همه ارگانهای امنیتی و خدمات رسان پروازهای خارجی مستقر در فرودگاه سردار جنگل رشت كه زحمات زیادی در پرواز های حج عمره متحمل شدند از انجام عملیات پرواز حج تمتع این فرودگاه در مهرماه سال جاری خبر داد.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.