| کد خبر: 14366 |

مراکز مکانیزه معاینه فنی استان چهارمحال وبختیاری برخط سازی شدند

تین نیوز |  به منظور جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی در صدور كارت معاینه فنی  برای خوردو های سنگین و نیمه سنگین،تمامی ایستگاه های معاینه فنی استان بر خط سازی شدند.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل حمل ونقل وپایانه های استان چهارمحال وبختیاری كرمی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به اینكه یكی از عوامل مهم بروز تصادفات جاده ای مربوط به نقص فنی خودرو است. این امر لزوم نظارت و کنترل بر وسایل نقلیه عمومی و شخصی را افزایش می دهد. لذا به منظور جلوگیری از بروز تخلفات در صدور كارت معاینه فنی بصورت دستی برای وسائط نقلیه،تمامی ایستگاه های معاینه فنی استان بر خط سازی شدند.
وی درخصوی ایمنی وسائط نقلیه و اطمینان از سالم بودن آنها بر اهمیت و ضرورت وجود مراکز معاینه فنی مکانیزه خودروها تاکید کرد و گفت: در سال گذشته در دو مركز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین بیش از 16 هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین مورد بازدید فنی قرار گرفت. 
كرمی هدف از برخط سازی صدور كارت معاینه فنی را ارتقا كیفیت خدمات ارائه شده توسط مراكز معاینه فنی وجلوگیری از بروز تخلفات احتمالی دانست.
مدیركل حمل ونقل اداره كل حمل و نقل وپایانه های چهارمحال و بختیاری تصریح كرد: طرح سامانه بر خط سازی معاینه فنی خودروهای سبك وسنگین در استان از اواسط تیرماه سال جاری  به مرحله اجرا درآمده است كه تمامی مراحل ثبت و صدور برچسب معاینه فنی و كنترل وسائط نقلیه  توسط سامانه مذكور صورت می پذیرد.
كرمی به تشریح مراحل صدور كارت معاینه فنی اشاره كرد وگفت: پس از آنكه مشخصات خودرو وارد نرم افزار شد و انجام آزمونهای مربوطه بر روی خودرو صورت گرفت نتایج آزمون بصورت خودكار همراه با درخواست معاینه برای سامانه تحت وب ارسال و در صورت تائید و داشتن حد استاندارد اطمینان فنی، كد رهگیری صادر و فرایند صدور كارت برچسب انجام می پذیرد.
شایان ذكر است: دو مركزمكانیزه معاینه فنی شهرستانهای شهركرد از سال 86 و بروجن ازسال 88 با سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع به فعالیت نمودند. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.