| کد خبر: 141498 |

◄ توصیه‌های پلیس به زائران بیت‌الله‌الحرام

فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان با تاکیید بر اینکه همه اقدامات امنیتی برای سفر زائران خانه خدا در نظر گرفته شده است از آمادگی پلیس فرودگاه برای خدمت رسانی هر چه بیشتر در این زمینه خبر داد.

تین نیوز

فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان با تاکیید بر اینکه همه اقدامات امنیتی برای سفر زائران خانه خدا در نظر گرفته شده است از آمادگی پلیس فرودگاه برای خدمت رسانی هر چه بیشتر در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ سرهنگ علیرضا تیرماهی فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به توصیه‌های امنیتی به زائران بیت‌ا... الحرام، گفت:

  1. ممکن است عده‌ای از زائرین عزیز به دلیل بیماری و یا هر علت دیگری قصد داشته باشند مقداری مواد مخدر با خود حمل نمایند که خدمت این عزیزان عرض می‌نمایم چنانچه در کشور ایران از کسی مواد مخدر ، قرص و شربت متادون و ترامادول کشف شود، بر اساس ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر  ضمن تشکیل پرونده قضائی گذرنامه فرد ضبط و برای بار اول یک تا پنج سال و برای بار دوم 5 تا 15 سال از کشور ممنوع‌الخروج خواهد شد و چنانچه در کشور عربستان مواد مخدر از زائری کشف شود، برابر قوانین آن کشور به زندان‌های بلند مدت، حبس ابد و حتی مجازات اعدام روبرو خواهد بود.
  2.  پلیس فرودگاه کرمان در حفظ شأن و منزلت نظام مقدس جمهور اسلامی ایران که پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان می‌باشد و صیانت از زائرین عزیز به عنوان نمایندگان و سفیران جمهوری اسلامی ایران در بین سایر کشورهای  اسلامی و مسلمانان جهان، با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات خود از جمله دستگاه ایکس ری، بادی اسکنر ، کاوشگر بدن و بکارگیری پرسنل مجرب از خروج موارد ممنوعه از میهن عزیزمان به کشور عربستان جلوگیری خواهد نمود.
  3. برخی داروهای آرام‌بخش و کدئین‌دار از قبیل دیازپام، لورازپام و .... در کشور عربستان جرم محسوب می‌شود و برابر قانون حمل مواد مخدر با آن برخورد می شود .
  4. زائرینی که به دلیل بیماری نیاز دارند داروئی را با خود به همراه داشته باشند، لیست داروهای ممنوعه را که در اختیار مدیران کاروان قرارداده شده است اخذ و با مراجعه به پزشک معالج داروی جایگزین شده با نسخه پزشک و به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند .
  5. حمل داروهای گیاهی و عرقیجات با توجه به عدم امکان شناسایی از سوی پلیس عربستان آن ممنوع می باشد.
  6. زائرینی که بدلیل شکستگی ، عضوی از اعضاء بدنشان گچ گرفته می‌باشد بایستی تأییدیه پزشک را با خود به همراه داشته باشند .
  7. به جهت رعایت مسائل بهداشتی از به همراه داشتن تنقلات خودداری نمایند.
  8. هر زائر می‌تواند 10/000 یورو و یا معادل آن ارزهای دیگر کشورها را و 500/000 تومان وجه رایج ایران را به همراه داشته باشند .
  9. همه زائرین عزیز را به عدم خرید از بازارهای کشور عربستان توصیه می نمایم .
  10. با توجه به کمبود فضا و مسائل ترافیکی مراسم بدرقه در منازل انجام شود.
  11. در طول سفر مراقب کیف ، اشیاء و وسائل همراه خود باشید ، پول و اشیاء قیمتی خود را به همراه داشته و از قراردادن آن داخل چمدان خودداری نمایید.
  12. از ارائه مدارک شناسایی به افراد غریبه و غیر مسئول اکیداً خودداری نموده چرا که ممکن است تبعاتی را برای شما به همراه داشته باشد .
  13. از امانت دادن وسایل خود به دیگران و یا از امانت گرفتن از دیگران خودداری نمایید، ممکن است برای شما مسئولیت به همراه داشته باشد .

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.