| کد خبر: 141349 |

رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی مطرح کرد:

وضعیت بحرانی و نگران کننده در محورهای خراسان‌شمالی

رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی گفت: با توجه به مرگ 96 نفر بر اثر تصادف در استان این وضعیت بحرانی و نگران کننده به نظر می رسد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی گفت: با توجه به مرگ 96 نفر بر اثر تصادف در استان این وضعیت بحرانی و نگران کننده به نظر می رسد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علیرضا حسین زاده در بازدید از نخستین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان در نشست خبری با حضور خبرنگاران در غرفه ایسنا، اظهارکرد: متاسفانه وضعیت مناسبی در محورهای استان نداریم به طوری که طی چهارماهه سال جاری 96 نفر در جاده های این منطقه جان خود را از دست دادند در حالی که این آمار طی مدت مشابه سال گذشته 78 نفر بود.

وی ادامه داد: تعداد متوفیات سوانح رانندگی سال جاری در مقایسه با سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

حسین زاده با اشاره به وقوع 725 فقره تصادف طی مدت یاد شده، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه 803 فقره تصادف در محورهای استان رخ داده است. عمده تلفات حوادث رانندگی استان طی تیرماه سالجاری اتفاق افتاده است. میزان تلفات در تیرماه سال جاری بسیار بی سابقه بود به طوری که تعداد متوفیات سوانح رانندگی در تیرماه سال گذشته 16 نفر بود که امسال به 38 نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در محور آشخانه به جنگل گلستان یک نفر جان خود را بر اثر تصادف از دست داد در حالی که این مهم امسال به 16 نفر افزایش یافته است. عامل انسانی، کیفیت جاده ها، مهارت در کنترل وسیله نقلیه، عدم رعایت سرعت مجاز از علل وقوع تصادفات در استان است.

حسین زاده با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات راه سازی در محور بجنورد به جنگل گلستان به نوعی تعطیل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود 10 کیلومتر از این محور آماده شده و نیازمند علائم و تابلو گذاری است، مسئولان می توانند با تزریق مقداری اعتبار این 10 کیلومتر را هم زیر بار ترافیک ببرند.

وی با بیان اینکه عمده نگرانی های پلیس در محورهای روستایی موتور سوار ها هستند، خاطرنشان کرد: در محورهای روستایی در فصل تابستان و بهار با افزایش تردد مواجه هستیم که بیشتر موتورسیکلت سواران بوده که به دلیل نبود چراغ در نیمه های شب با یکدیگر برخورد کرده و منجر به فوت می‌شود.

وی با بیان اینکه با مسافر کش های پلاک شخصی نیز در محورهای استان برخورد می شود، عنوان کرد: طی چهارماهه امسال سه هزار و 254 خودروی پلاک شخصی مسافر کش نیز توقیف شده است.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.