| کد خبر: 141334 |

بنگاه های استارت آپی املاک

امسال تابستان بعد از حدود 3 سال رکود در حوزه مسکن به نظر می رسد ( طبق بررسی های میدانی و نظر کارشناسان) که بازار مسکن تا حدودی تکان خورده است و خرید و فروش رونق گرفته، اما این رونق به بخشی از فضای استارت آپ ها هم که در این حوزه فعال بودند رونق داده است

تین نیوز

امسال تابستان بعد از حدود 3 سال رکود در حوزه مسکن به نظر می رسد ( طبق بررسی های میدانی و نظر کارشناسان) که بازار مسکن تا حدودی تکان خورده است و خرید و فروش رونق گرفته، اما این رونق به بخشی از فضای استارت آپ ها هم که در این حوزه فعال بودند رونق داده است

ازار مسکن یکی از بازارهای مهم در هر کشوری محسوب می شود که تاثیر مستقیم بر اقتصاد آن کشور دارد تاجایی که در کشوری همچون ما کارشناسان پیش بینی می کنند که 30 درصد اقتصاد برپایه مسکن، صنایع وابسته به آن و پروژه های عمرانی شکل گرفته است؛ حالا در این شرایط تصور کنید که مسکن و پروژه های عمرانی با رکودی سخت رو به رو باشند؛ آن چه حاصل می شود تعطیلی بسیاری از کارخانجات وابسته و کاهش تولید خواهد بود و البته بیکاری تعداد زیادی از کارگران. امسال تابستان بعد از حدود 3 سال رکود در حوزه مسکن به نظر می رسد ( طبق بررسی های میدانی و نظر کارشناسان) که بازار مسکن تا حدودی تکان خورده است و خرید و فروش رونق گرفته، اما این رونق به بخشی از فضای استارت آپ ها هم که در این حوزه فعال بودند رونق داده است، استارت آپ هایی مثل دیوار، شیپور یا ملکانا و.... استارت آپ هایی که ویترین های مناسبی برای کسانی هستند که می خواهند، خانه خرید و فروش کنند.

ملکانا

ملکانا یک سایت استارت آپی کاملا تخصصی در حوزه مسکن است و بیشتر شبیه یک بازی سرگرم کننده می رسد. شما با باز کردن این سایت با نقشه ای تهران رو به رو می شوید که روی آن تعداد زیادی گزینه وجود دارد و از این طریق می توانید در مناطقی که دوست دارید خانه خود را پیدا کنید؛ اما نکته جالب درباره این سایت استارت آپی جزییات بسیار ریز و دقیق خانه است که می توانید ببینید، این سایت امکان دیدن یک خانه را از داخل کوچه تا تک، تک اتاق ها، انباری، بالکن و... فراهم می کنید. شما وقتی روی یکی از گزینه های کلیک می کنید ابتدا با ورودی خانه رو به رو می شوید و بعد درست شبیه بازی های جنگی از پله ها یا آسانسور بالا می روید در را باز می کنید و به صورت 360 درجه می توانید در خانه به چرخید و فضاها را به صورت دقیق ببینید. ملکانا اگرچه سایتی جدید در حوزه مسکن است ولی به نظر می رسد باتوجه به امکاناتی که دارد، آینده درخشانی در این حوزه داشته باشد.

دیوار

اگر در گذشته نیازمندی های همشهری حرف اول را در تبلیغات و آگهی حوزه مسکن می زد حالا این سایت دیوار است که جای آن آگهی های قدیمی را گرفته است. سایت دیوار اگرچه در حوزه های آگهی های مختلف فعالیت می کند ولی این روزها با شروع فصل تابستان ( خرید و فروش و اجاره مسکن) به نظر می رسد در این بخش فعال تر از دیگر حوزه های شده است و مخاطبان بسیاری را جذب کرده. در سایت دیوار معمولا شما با قیمت خانه، شرایط آن، چند عکس و یک شماره برای تماس با بنگاهی که خانه به آن سپرده شده است و یا فروشنده رو به رو می شوید.

شیپور

شیپور یک استارت آپ است که با هدف فروش کالاها و لوازم دست دوم راه اندازی شد و به نوعی یک سمساری آنلاین بود ولی حالا این سمساری پا را از کالا فراتر گذاشته و در حوزه های دیگر همچون خرید وفروش مسکن فعال شده است البته در این سایت استارت آپی هنوز به اندازه دیوار با گزینه های متنوع رو به رو نیستید ولی به نظر می رسد تعداد گزینه هایش در این بخش باتوجه به اقبال عمومی به مسکن در حال افزایش است.

گروه های تلگرامی

علاوه بر سایت های استارت آپی این روزها در فضای مجازی و تلگرام هم گروه های بسیاری راه افتاده است که در حوزه مسکن فعال عمل می کنند، گروه هایی شبیه اسکانا که هر روز چندین و چند گزینه جدید برای خرید و فروش در نقاط مختلف تهران پیش روی شما می گذارند. همچنین این روزها بسیاری از مشاور املاک ها و بنگاه هایی که پیش از این به صورت سنتی خانه خرید و فروش می کردند در تلگرام فعال شده اند و گروه هایی راه اندازی کرده اند تا مشتریانشان را از آخرین تحولات مسکن و گزینه هایی که به آن ها مراجعه می کنند، خیلی زود با خبر کنند.

 

منبع: اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.