| کد خبر: 141293 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز خط دوم راه‌آهن شیراز- مرودشت در آینده نزدیک

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مرودشت و خط دوم راه‌آهن شیراز – مرودشت خواهیم بود.

تین نیوز

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مرودشت و خط دوم راه‌آهن شیراز – مرودشت خواهیم بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی فارس، سعید محمدزاده، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی در بازدید از محل احداث ایستگاه راه‌آهن شهرستان مرودشت، معاون امور عمرانی استانداری فارس، نماینده مردم مرودشت و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرکل راه‌آهن فارس حضور داشتند، گفت: قطعا پروژه ایستگاه مرودشت و دو خطه‌کردن راه‌آهن شیراز مرودشت که اهمیت بسیاری دارد هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ گردشگری در اولویت برنامه دولت دوازدهم است و به زودی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با پی‌گیری‌هایی که توسط وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مردم فارس از جمله نماینده مردم مرودشت و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی و استانداری فارس و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی در دست انجام است بتوانیم خبر خوش آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مرودشت و خط دوم راه‌آهن شیراز – مرودشت را به زودی به اطلاع مردم برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی مهمترین دغدغه این پروژه تامین اعتبارات لازم است که پی‌گیری‌های مبسوط و جدی برای تامین اعتبارات در دست انجام است که بتوانیم زمانی اتمام پروژه را به حداقل برسانیم و پروژه در مدت مشخص به اتمام برسد.

محمد زاده اذعان کرد: در دولت یازدهم در طی چهار سال به اندازه بیش از ۱۲سال قبل در حوزه ریلی سرمایه‌گذاری شده ولی پروژه‌ها آن قدر بزرگ و وسیع است که اعتبارات بسیار زیادی نیاز است تا به سرانجام برسد و حتما دنبال این مهم هستیم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی اضافه کرد: سفره حمل‌و‌نقل ریلی حسب دستور مقام معظم رهبری که فرمودند باید حمل‌و‌نقل ریلی در اولویت باشد و مزیت رقابتی داشته باشد باید توسعه یابد، همه دولت‌مردان عزمشان جزم بر تحقق این مهم و توسعه حمل‌و‌نقل ریلی است.

همچنین مهدی برومندی، نماینده مردم مرودشت و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی دراین برنامه گفت: هدف از سفر معاون وزیر و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی و بازدید از محل ایستگاه راه‌آهن مرودشت حل مشکل تملک زمین ایستگاه راه‌آهن مرودشت و تعیین تکلیف و زمان آغاز عملیات اجرایی این ایستگاه است.

وی خاطرنشان کرد: مرودشت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت فارس بعد از مرکز استان یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری کشور است ولی متاسفانه در زمان احداث راه‌آهن شیراز– اصفهان برای این شهرستان پراهمیت ایستگاه راه‌آهن ساخته نشده و این معضلی برای مردم شهرستان و هم برای گردشگرانی است که مقصد گردشگری‌شان شهرستان مرودشت است.

برومندی اضافه کرد: حسب دستور و حساسیت ویژه وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعیین تکلیف زمان احداث و معماری ایستگاه راه‌آهن مرودشت با توجه به عقبه تاریخی و بین‌المللی این شهرستان پی‌گیری‌های بسیار خوبی انجام شده است.

نماینده مردم مرودشت و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: فارس جزو استان‌هایی است که هنوز شهرهای اطراف مرکز استان به وسیله خط ریلی به مرکز استان وصل نیست و از مهمترین دغدغه‌های دولت است.

برومند در ادامه تصریح کرد: دو خطه شدن راه‌آهن مرودشت به شیراز که هم سفر گردشگران خارجی و هم رفت‌وآمد مردم این شهرستان بزرگ استان را تسهیل می‌کند لازم است و امیدواریم تامین اعتبارات لازم برای احداث مابقی خط و ایستگاه انجام پذیرد.

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتر مرکز استان و شهرستان شیراز است و سالانه پذیرای بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.