| کد خبر: 141267 |

نخستین جشنواره کشوری سوانح و حوادث برگزار می شود

برای نخستین بار در کشور، جشنواره سوانح و حوادث به همت شبکه رادیویی سلامت از اول شهریور ماه لغایت ۱۵ آذر ماه سالجاری برگزار می‌شود.

تین نیوز

برای نخستین بار در کشور، جشنواره سوانح و حوادث به همت شبکه رادیویی سلامت از اول شهریور ماه لغایت ۱۵ آذر ماه سالجاری برگزار می‌شود.

دکتر صدیقه اعتماد سعید، مدیر شبکه رادیویی سلامت و دبیر جشنواره با اعلام این خبر افزود: هدف از برگزاری جشنواره سوانح و حوادث این است که سطح اطلاعات و آگاهی جامعه و برنامه‌سازان را به ‌منظور کاهش آمار ناشی از سوانح و حوادث ارتقا دهیم و به راهکارهای جدید برای کاهش آمار تلفات ناشی از حوادث ترافیکی، طبیعی و خانگی دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ هزار نفر در کشور جان خود را بر اثر حوادث ترافیکی از دست می‌دهند و ۵ میلیون نفر نیز مجروح می‌شوند، ادامه داد: در بسیاری از این موارد یا افراد وسیله نقلیه ایمن ندارند یا بر اثر خطاهای انسانی دچار تلفات می‌شوند.

اعتماد سعید در ادامه تاکید کرد: بدیهی است افزایش آگاهی و اطلاعات عموم جامعه در ارتباط با راهکارهایی که در سراسر دنیا برای کاهش تلفات جاده‌ای به آنها دست یافته‌اند، بسیار کمک‌کننده است. به همین دلیل یکی از محورهای اصلی این جشنواره رادیویی مربوط به حوادث جاده‌ای می‌شود.

مدیر شبکه رادیویی سلامت با اشاره به اینکه در حوادث خانگی نیز بیشترین آسیب به افراد زیر پنج سال وارد می‌شود، اظهار کرد: آموزش والدین و کسانی که مراقب کودک هستند از دیگر محورهای مطرح در این جشنواره است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.