| کد خبر: 141212 |

محور قدیم ساوه- همدان رکورددار بیشترین تلفات جاده ای در استان مرکزی

محور قدیم ساوه - همدان رکورد دار بیشترین آمار تلفات جاده ای در این استان است.

تین نیوز

محور قدیم ساوه - همدان رکورد دار بیشترین آمار تلفات جاده ای در این استان است.

به گزارش روزنامه ابتکار، غلامعباس بهرامی نیا گفت : محورهای قدیم ساوه - تهران، اراک- سلفچان، آزادراه ساوه - سلفچگان، جاده قدیم ساوه- تهران، ساوه- بوئین زهرا، اراک- ازنا و اراک- خمین در رتبه‌های بعدی پر حادثه ترین محور‌های استان مرکزی قرار دارند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه در کنار 2 محور قدیم ساوه- تهران و ساوه -همدان ، آزاد راه ایجاد شده است ولی شمار تصادف ها در محور ساوه-همدان 115 درصد افزایش داشته است. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از بزرگراه اراک- خمین 77 درصد و با زیر بار ترافیک رفتن بزرگراه ساوه– بوئین زهرا 43 درصد تلفات رانندگی در این محورها کاهش یافته و نیاز است برای کاهش تلفات اقدام‌های کوتاه مدت و بلند مدت انجام شود.

بهرامی نیا گفت: شناسایی نقاط پرحادثه استان، نصب و بهره برداری دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت در آزادراه ساوه – تهران و آزادراه ساوه – همدان، اصلاح شیب شیروانی، نصب حفاظ و تکمیل شدن روشنایی محور اراک - سلفچگان، اراک - بروجرد و ساخت تقاطع غیر همسطح آوه در محور ساوه - سلفچگان از جمله اقدامات کوتاه مدت برای کاهش تلفات جاده ای در این استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: ارتقای ایمنی شامل اصلاح شیب شیروانی، حفاظ پل ها و اضافه کردن خط سبقت در جاده قدیم ساوه - همدان، ساوه - سلفچگان و ساوه- تهران، تعریض و جداسازی باندهای رفت و برگشت در محور اراک - ازنا، نصب دوربین‌های کنترل سرعت در محور اراک – ازنا، تعریض و افزایش یک خط عبوری در محور بروجرد - اراک (از پل شازند تا اراک) از برنامه‌های بلند مدت برای کاهش تلفات جاده ای در استان مرکزی است.

بهرامی نیا ادامه داد: تسریع در تکمیل کنارگذر شهرهای اراک، خمین، ساوه، ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح با اولویت در نقاط پر حادثه و ایجاد بیمارستان‌های واجد شرایط پذیرش مصدومان حادثه ای (تروما) در حومه شهرهای استان، تجهیز و تقویت پایگاه‌های اورژانس و هلال احمر به خصوص در شهرستان‌های ساوه و اراک و ایجاد پایگاه امداد هوایی برای افزایش سرعت در انتقال مصدومان و بیماران از نکات ضروری در تصمیم سازی‌های کاهش تصادفات در این استان است.

وی یاد آور شد: روزانه بیش از 495 هزار وسیله نقلیه سنگین و سبک در محورهای برون شهری استان مرکزی تردد می کنند که استان از این نظر رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص داده است. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: بیش از نیمی از ترددهای جاده ای در استان را وسایل غیر بومی تشکیل می دهند و طبق برآوردهای سامانه پلاک خوان 40 درصد این ترددها با پلاک عمومی و 60 درصد با پلاک‌های غیربومی است.

بهرامی نیا ادامه داد: بر اساس آمار کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی سال گذشته 513 نفر در حوادث رانندگی درون شهری و برون شهری این استان جان خود را از دست داده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 9 درصد افزایش داشته است. استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 429 هزار نفر و مساحت بالغ بر 29 هزارکیلومتر مربع دارای 12 شهرستان 33 شهر و یک هزار و 394 روستا است که 2 و یک دهم درصد راه‌های برون شهری و 2 و هشت دهم درصد از راه‌های روستایی کشور در این استان قرار دارد.

6 هزار و 288 کیلومتر راه در استان مرکزی وجود دارد که از این مقدار 710 کیلومتر راه شریانی و چهار هزار و 408 کیلومتر راه روستایی است. سه پایانه بار و شهرک حمل و نقل، 20 مجتمع خدماتی- رفاهی، 25 راهدارخانه، 9 پاسگاه پلیس راه و قرارگاه، 51 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای و 12 پایگاه هلال احمر در استان مستقر است. روزانه بیش از 495 هزار وسیله نقلیه سنگین و سبک و در یک ساعت 333 وسیله نقلیه در محورهای استان مرکزی تردد می کنند که استان از این نظر رتبه هشت کشور را به خود اختصاص داده است. وسیله نقلیه سنگین 24 درصد از کل تردد ها از جاده‌های استان مرکزی را به خود اختصاص داده که از میانگین کشوری 15 درصد بالاتر است.

 

منبع: روزنامه ابتکار

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.