| کد خبر: 140899 |

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ نقش شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی کلیدی است

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نقش نظارتی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل را کلیدی دانست.

تین نیوز
نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نقش نظارتی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل را کلیدی دانست.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، داریوش اسماعیلی در واکنش به اظهارات اخیر معاونت امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت در ارتباط با قیمت‌گذاری خودرو، گفت: واقعیت این‌است که خودروسازان در ایران انحصاری عمل می‌کنند و نظارت بر قیمت‌گذاری تولیدات آنها، ضروری است.
 
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم ایجاد فضای رقابتی در بازار خودرو کشور، افزود: وجود سازمان‌های نظارتی و برداشتن موانع از سر راه واردات خودرو به کشور، می‌تواند در ایجاد فضایی که از آن یاد شد کمک زیادی به بازار خودرو کشور باشد.
 
نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که «چنان‌چه با واردات خودرو مشکلی در کشور وجود نداشته باشد سخنان معاون وزیر صنعت می‌تواند با توجیهی منطقی محسوب شود»، گفت: وقتی که در زمان رکود صنعت خودرو، وام کلان خرید در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، چه کسی پاسخگو بود که حال این اتفاق بیفتد.
 
وی با تاکید بر این نکته مهم که، تلاش برای نادیده گرفتن نهاد قیمت‌گذاری نیز در راستای حمایت‌های گذشته صورت می‌گیرد، افزود: علیرغم برخی تصمیم‌گیری‌های شورای رقابت، این نهاد به دلیل نقش نظارتی خود باید به حیات خود ادامه دهد.
 
اسماعیلی با اشاره به این‌که ایران‌خودرو و سایپا دو خودروساز انحصاری هستند که به دلیل نبود رقیب احساس خطری در از دست دادن بازار خودرو کشور، در آنها به چشم نمی‌خورد، تصریح کرد: در ایران 20 یا 30 خودرو ساز وجود ندارد که در رقابت با یکدیگر ناگزیر از ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت باشند، که اگر چنین بود اعلام نرخ از سوی خودروسازان می‌توانست خالی از اشکال باشد، لذا نبود رقابت باعث شده تا تلاش به منظور حذف نهاد نظارتی بر صنعت خودرو شکل بگیرد.
 
به گزارش تین‌نیوز،  معاونت امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت در اظهار نظری گفته بود، وزارت صنعت دخالتی در قیمت‌گذاری خودرو نمی‌کند، این در حالی است این وزارت‌خانه به‌عنوان متولی صنعت کشور مسئولیت نظارت و ساماندهی تمامی بخش‌های صنعت از جمله خودرو را برعهده دارد.

صالحی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود به صراحت عدم دخالت شورای رقابت در قیمت‌گذاری  را به نفع خودروسازان و مردم! دانسته و گفته است، با حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو ممکن است حتی ارزان‌تر از قیمت‌های فعلی هم بشود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.