| کد خبر: 140800 |

◄ فاکتورهای فراموش شده در تعیین نرخ حمل کالا

اگر حتی با وام قرض‌الحسنه هم بازسازی ناوگان انجام شود اما باز هم مالکان خودروهای تجاری فرسوده تن به بازسازی و بهسازی ناوگان نمی‌دهند.

تین نیوز

 معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: از طریق منابع داخلی سازمان، وام‌هایی کم بهره تا سقف سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت می‌شود.

داود کشاورزیان در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان، افزود: این میزان تسهیلات، براساس 70 درصد قیمت خودرو، به صاحبان سواری، مینی بوس و اتوبوس پرداخت می‌شود.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود عنوان کرد: نظر به این‌که اینجانب فعال بخش حمل بار جاده‌ای هستم و با تمام وجود از تهدیدها و فرصت‌های حمل‌ونقل آگاهم ، لذا باید بگویم اگر حتی با وام قرض‌الحسنه هم بازسازی ناوگان انجام شود اما باز هم مالکان خودروهای تجاری فرسوده تن به بازسازی و بهسازی ناوگان نمی‌دهند.

این کاربر در ادامه پیام خود در توضیح این مطلب نوشت: چرا که بازگشت سرمایه و در آمدزایی ناوگان بار جاده‌ای در حدی نیست که حقوق و مزایای راننده، افت سرمایه، بازخوردی هم وزن سود بانکی و هزینه‌های نگهداری را تامین کند. 

وی افزود: لذا اگر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نظر بر نوسازی ناوگان دارد باید ضوابط و آیین‌نامه‌هایی را به تصویب برساند تا نرخ حمل‌ و جابجایی بر اساس فرمول‌هایی بر حسب مسافت حمل، ارزش کالا، وزن محموله، مسیر حمل (دشت ،تپه ماهور و… ) تعیین و در آن موارد هزینه‌ و میزان درآمدهای منطقی سرمایه‌ای به نام کامیون دیده شود.

این کاربر تاکید کرد: در غیر این صورت این طرح مانند سایر طرح‌های بازسازی، بهسازی، ایجاد شرکت‌های حمل توانمند و... که در دولت‌های گذشته ناقص اجرا شد، ناکام خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: خلاصه کلام طرح نوسازی ناوگان در صورتی قاطعانه عملیاتی خواهد شد که نرخ بازگشت سرمایه و درآمدهای حاصله از این فرایند با میزان سرمایه‌گذاری و ریسک سرمایه‌گذاری متناسب باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.