| کد خبر: 139640 |

◄ رکورد عملیات لاینینگ در تونل سه‌خطه آزادراه اراک- خرم‌آباد ثبت شد

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: عملیات لاینینگ 180 متر در یک ماه توسط قالب10متری در اولین و بزرگترین تونل سه خطه آزادراهی کشور ثبت رکوردی ویژه در کشور است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: عملیات لاینینگ 180 متر در یک ماه توسط قالب10متری در اولین و بزرگترین تونل سه خطه آزادراهی کشور ثبت رکوردی ویژه در کشور است.

به گزارش تین‌نیوز، خیرالله خادمی آزادراه اراک- خرم‌آباد را یکی از کریدورهای مهم کشور  دانست که موجب اتصال آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و آزادراه خرم‌آباد- پل زال می شود و افزود:‌ این آزادراه همچنین موجب گشایش گره‌های ترافیکی در محدوده‌ شهرهایی چون اراک، بروجرد و خرم‌آباد می‌شود  و تداخل ترافیک درون شهری و برون شهری در محور اراک- خرم‌آباد را نیز برطرف می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولین و بزرگترین تونل سه خطه آزادراهی کشور در این مسیر یادآور شد: تونل پونه نقش میانبر مسیر بروجرد به خرم‌آباد را ایفا می‌کند و مسیر فعلی به طول 100 کیلومتر را به 58 کیلومتر کاهش می‌دهد.

خادمی با تاکید بر کوهستانی بودن مسیر این آزادراه عنوان کرد:‌ به دلیل کوهستانی بودن مسیر حدود 70 درصد این آزادراه نیاز به خط کندرو دارد که در طراحی آن برنامه‌ریزی شد تا این مسیر کندرو در داخل تونل نیز امتداد پیدا کند و بر همین اساس این تونل شش خطه شامل سه خط رفت و سه خط برگشت است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیشرفت فیزیکی تونل را 87 درصد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به کوهستانی بودن مسیر و سخت بودن عملیلات اجرایی در این منطقه با پشتکار و  برنامه‌ریزی طی 24 ماه حفاری‌ها کامل شده و در مرحله تحکیمات از جمله لاینینگ قرار داریم.

وی در خصوص عملیات لاینینگ این تونل افزود: لاینینگ 180 متر با قالب 10 متری در یک ماه موجب ثبت رکوردی ویژه در کشور شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.