| کد خبر: 139622 |

استارت آپ هایی با اسامی یونیک، سرمایه بشتری جذب می کنند، حداقل در ابتدای کار!

اسامی یونیک، راز موفقیت استارت آپ ها

همان طور که داشتن یک محصول عالی کافی نیست، مطالعه منتشر شده از آکادمی Venture Capital نشان می دهد که نام یک استارت آپ می تواند به طور جدی روی جذب سرمایه گذاران تاثیر بگذارد.

تین نیوز

همان طور که داشتن یک محصول عالی کافی نیست، مطالعه منتشر شده از آکادمی Venture Capital نشان می دهد که نام یک استارت آپ می تواند به طور جدی روی جذب سرمایه گذاران تاثیر بگذارد.

نام هایی که به راحتی تلفظ می شوند مثل «اوبر» و «لیفت» در ارجحیت سرمایه گذاران قرار دارند. آنها تمایل دارند که پول بیشتری برای آنها بپردازند. اوبر الان 3.4 میلیارد دلار ارزش دارد. به این ترتیب ارزش اوبر در حال حاضر 850 برابر زمانی است که اولین بار سرمایه گذاری در آن انجام شد. First Round Capital اولین سرمایه گذار سازمانی در اوبر بود که حدود نیم میلیون دلار متعهد شده بود. سرمایه گذاران دیگر هم شامل Napster، Shawn Fanning و Mitch Kapor می شدند.

منحصر بودن یک فضیلت محسوب می شود، البته تنها برای سرمایه گذاری در مرحله اول. این مطالعه نشان می دهد استارت آپ هایی که در مراحل اولیه هستند، با نام های منحصر به فرد مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرند. در واقع در این مرحله، اسامی است که استارت آپ ها را خاص می کند.

با توجه به این مطالعه، اسامی دشوار به درک نشانه های ناآشنا و نوآوری بالا نیاز دارد که البته توسط سرمایه گذاران در مرحله پیش سرمایه گذاری با ارزش است.

اما برای نشانی اینترنتی اسم نامفهوم در نظر نگیرید: این نوآوری ها در مراحل بعدی از بین می روند، در این زمان است که نام های منحصر به فرد می تواند سرمایه گذاران را ناراحت کند.

شرکت های مثل Xobni که سال 2013 توسط یاهو 60 میلیون دلار خریداری شد، قبل از آن یک سال تعطیل بود. دیگر استارت آپ هایی مانند Oooooc و Bawte هم همین وضعیت را داشتند.

با توجه به مطالعه ای که انجام شده است، مزایای یک نام منحصر به فرد در مراحل بعدی جواب نمی دهد و در واقع در مراحل بعدی مزایای زیادی وجود ندارد. سرمایه گذاران در این مراحل به دنبال شرکت هایی هستند که موفقیت خود را اثبات کرده باشند. پس درباره اسم استارت آپ خود دقت کنید چرا که زبان شناسی تاثیر کمتری در نتایج مالی شما دارد.

این نتایج حاصل بررسی محققان در مدارس کسب و کار در دانشگاه های Stony Brook University، Drexel University و Villanova University به دست آمده است که در دو بخش انجام شده است. تجزیه تحلیل داده های این مطالعه نشان می دهد که تاثیر نام در سرمایه استارت آپ ها چه میزان است. در قسمت اول، این تحقیقات در 131 پروژه جمع آوری و مورد توجه قرار گرفته است. در مطالعه دوم این تحقیقات، 1681 پرونده مورد تجزیه تحلیل قرار گرفته است.

 

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.