| کد خبر: 139589 |

متهم نفتی: کلاس خلبانی می‌رفتم

قاضی خطاب به متهم گفت: شما می‌گویید که معاملات مختلفی انجام داده‌اید اما بعد از انجام معامله تصمیم گرفته‌اید که قرارداد ببندید مگر چنین چیزی می‌شود؟

تین نیوز

قاضی خطاب به متهم گفت: شما می‌گویید که معاملات مختلفی انجام داده‌اید اما بعد از انجام معامله تصمیم گرفته‌اید که قرارداد ببندید مگر چنین چیزی می‌شود؟

به گزارش فارس، مهدی شمس در ادامه دفاع از خودش دربرابر اتهامات وارده گفت: ٥درصد از سهام شرکت هواپیمایی ترکیه فقط مال من بوده است و این میزان آنقدر زیاد نیست که اخلال در نظام اقتصادی شامل حال آن شود.

وی ادامه داد: بنده هدفم از این کارها کمک بود به طوری که حتی آخر هفته‌ها به کلاس خلبانی می رفتم تا بتوانم در عملیات خرید هواپیما اشراف داشته باشم.

شمس گفت: من به جای حق الزحمه کارگزاری خود 5 درصد از سهام شرکت هواپیمایی را گرفتم، باید بدانید که این شرکت دومین شرکت هواپیمایی بزرگ ترکیه بوده است.

قاضی گفت: بله درست است، اما حرف ما این است که این پول‌ها را از فروش نفت گرفته و در جهت منافع شخصی صرف کرده‌اید. این پول‌ها پول پیمانکار پارس جنوبی و برای توسعه آن بوده است.

قاضی ادامه داد: شما می‌گویید که معاملات مختلفی انجام داده‌اید اما بعد از انجام معامله تصمیم گرفته‌اید که قرارداد ببندید مگر چنین چیزی می‌شود؟

شمس افزود: آقای زنجانی به من گفت برای اینکه رویه‌های معاملات در سیستم‌ها ثبت شود بیاییم قراردادها را بنویسیم در صورتی که قراردادهای زنجانی با شرکت‌های خارجی قبل از قراردادهای بین من و زنجانی بوده است.

وی گفت: تمام قراردادهای خرید در سال 90 و قبل از آن بوده است. تمام این کارها انجام شده بود و بعدا زنجانی گفت بیا تمام این کارها را مکتوب کنیم لذا اینکه می‌گویند شمس در فروش نفت دخالت داشته است را بنده قبول ندارم. بنده فقط نفت را تحویل شرکت فال دادم.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.