| کد خبر: 139553 |

رمپ‌گذاری اورژانسی در مترو

سرپرست اورژانس کشور از انجام پیش‌بینی‌ها برای ایجاد اولین بیمارستان صحرایی خبر داد و گفت: در نظر داریم تا مقدمات ایجاد یک بیمارستان صحرایی را در پایگاه قلعه‌مرغی فراهم کنیم تا بتواند در مواقع بحرن خدمات فوریتی را هم به تهران و هم به سایر نقاط کشور ارائه دهد.

تین نیوز

سرپرست اورژانس کشور از انجام پیش‌بینی‌ها برای ایجاد اولین بیمارستان صحرایی خبر داد و گفت: در نظر داریم تا مقدمات ایجاد یک بیمارستان صحرایی را در پایگاه قلعه‌مرغی فراهم کنیم تا بتواند در مواقع بحرن خدمات فوریتی را هم به تهران و هم به سایر نقاط کشور ارائه دهد.

دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم افتتاح ۲۰۰ موتورآمبولانس برای اورژانس تهران گفت: امروز یکی دیگر از اهداف وزارت بهداشت در حوزه اورژانس با همت همه نیروهای اورژانس به سرانجام رسید و توانستیم ۲۰۰ موتورآمبولانس را در تهران به بهره‌برداری رسانیم.

وی افزود: تقریبا چند ماهی است که این موتورها توسط شرکت مربوطه وارد کشور شده بود، اما در گمرک مانده بودند که با کمک وزیر بهداشت که توانستند مصوبه هیات دولت را در این زمینه دریافت کنند، توانستیم این موتورها را از گمرک ترخیص کنیم.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه برای شهرهای بزرگ کشور همچنان به ۴۰۰ دستگاه موتورآمبولانس دیگر نیاز داریم، افزود: موتورآمبولانس‌هایی که امروز آنها را افتتاح کردیم به تجهیزات پیشرفته‌ای مجهز هستند و به جرات می‌توانم بگویم که تهران اولین شهری است که در قیاس با دنیا، ۲۵۰ موتورآمبولانس دارد. البته ما در برنامه‌هایمان به طور جدی بحث اورژانس هوایی را هم پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم اورژانس هوایی را بیش از پیش گسترش دهیم.

کولیوند ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ پایگاه اورژانس هوایی داریم و تا ۲ ماه آینده چند پایگاه دیگر به ناوگان هوایی اورژانس کشور اضافه می‌کنیم.  همچنین استفاده از شبکه زیرزمینی با ۳۲ پایگاه را نیز در دستور کار داریم تا با کمک شهرداری بتوانیم این پایگاه‌ها را ایجاد کنیم. بر این اساس قرار شده تا مراکز مدیریت بحران شهرداری، پایگاه‌هایی برای موتور آمبولانس‌ها تامین کنند.

وی از انجام پیش‌بینی‌ها برای ایجاد اولین بیمارستان صحرایی خبر داد و گفت: در نظر داریم تا مقدمات ایجاد یک بیمارستان صحرایی را در پایگاه قلعه‌مرغی فراهم کنیم تا بتوانند در مواقع بحرن خدمات فوریتی را هم به تهران و هم به سایر نقاط کشور ارائه دهد. در این زمینه نامه‌نگاری‌هایی با سازمان پدافند غیرعامل، شورای شهر و... انجام داده‌ایم و اگر این اقدام را به سرانجام برسانیم، بسیار مهم است.

سرپرست اورژانس کشور همچنین گفت: در عین حال استفاده از شبکه ریلی و زیرزمینی در دستور کار اورژانس قرار دارد و در نظر داریم علاوه بر ایجاد پایگاه‌های اورژانس در مترو، رمپ‌های اختصاصی برای اورژانس ایجاد کنیم تا مستقیما به بیمارستان‌هایی مانند بیمارستان امام و... راه داشته باشند.

کولیوند با بیان اینکه در حوزه اورژانس کشور از نظر نیروی انسانی با کمبود مواجهیم، گفت: امیدواریم این مشکل حل شود. در عین حال باید توجه کرد که سازمان اورژانس در حال شکل‌گیری است و کمک وزیر بهداشت را هم می‌طلبد.

سرپرست اورژانس کشور تاکید کرد: ما با وجود بهره‌برداری از این موتورآمبولانس‌ها، انتظار داریم تا زمان رسیدن به صحنه حادثه از ۲۸ تا ۳۸ دقیقه در تهران به زیر ۱۰ دقیقه برسد تا هم زمان رسیدن را کاهش دهیم و هم کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.