| کد خبر: 139504 |

◄ آیا نوسازی کامل تاکسی‌ها تا پایان نیمه نخست امسال، محقق می‌شود؟

در حالی بانک تجارت از اعطای تسهیلات نوسازی به تاکسی‌های فرسوده خبر می‌دهد که، طبق قانون برخی بانک‌ها موظف به تامین منابع تسهیلاتی برای نوسازی 30 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور هستند.

تین نیوز

در حالی بانک تجارت از اعطای تسهیلات نوسازی به تاکسی‌های فرسوده خبر می‌دهد که، طبق قانون برخی بانک‌ها موظف به تامین منابع تسهیلاتی برای نوسازی 30 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، براساس مصوبه دولت باید تمامی تاکسی‌های شهر تهران تا پایان نیمه نخست سال جاری نوسازی شده و اثری از تاکسی‌های فرسوده در شهر باقی نماند، که بنا به گفته مسئولان سازمان تاکسیرانی شهر تهران این اتفاق قطعا تا تاریخ یاد شده رقم خواهد خورد.

براساس این گزارش در اختیار قرار دادن تسهیلات به منظور نوسازی تاکسی‌های فرسوده نکته جدیدی نیست ولی، در ظاهر این همراهی چندان مطلوب نبوده که اگر چنین بود، فرآیند نوسازی به درازا کشیده نمی‌شد که حالا لازم باشد ضرب‌العجل برای آن تعیین شود.

بنا بر اعلام بانک تجارت این مرکز  با اعطای ۳۲۴۵ میلیارد ریال تسهیلات برای تعویض ۱۶ هزار تاکسی فرسوده، در کاهش آلودگی هوای پایتخت مشارکت کرده است که به‌طور قطع اقدامی کاملا پسندیده است که از سوی این بانک انجام گرفته که بهتر بود زودتر از این صورت می‌گرفت.

صد البته نباید شرایط روزهای تحریم و پیش از اجرای برجام را نیز نادیده گرفت که اگر چنین شود بی انصافی است اما، تعلل در نوسازی تاکسی‌های فرسوده ارتباطی با شرایط یاد شده ندارد، هر چند تلاش سازمان تاکسیرانی در به سرانجام رساندن طرح نوسازی باعث شد تا شرایط کمی برای متقاضیان آسان‌تر شده و امروز به جائی برسیم که بانک‌های عامل از موفقیت در اجرای طرح خبر دهند.

بانک تجارت به‌عنوان یکی از سه بانک شرکت کننده در طرح جایگزینی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده، تامین تسهیلات ۳۰ هزار دستگاه را بر عهده گرفت که تاکنون ۱۶ هزار و ۲۲۳ فقره تسهیلات خرید تاکسی به مبلغ سه هزارو و ۲۴۵ میلیارد ریال توسط این بانک پرداخت شده است.

این گزارش حاکی از آن است که سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از بهمن ماه سال ۹۴ با هدف کاهش آلاینده‌های هوا، ارتقاء سطح رفاه عمومی، احترام به شهروندان و افزایش ایمنی مسافران تلاش مضاعفی را به منظور تسریع نوسازی تاکسی‌‌ها در تهران آغاز کرد که از میان 90 هزار تاکسی موجود سهم بانک تجارت 30 هزار فقره تسهیلات بود که تا به امروز قریب به 17 هزار از آن‌را به متقاضیان پرداخت کرده است، اما نوسازی بیش از 13 هزار دستگاه تاکسی فرسوده  که با زمان کمی برای شرکت در طرح نوسازی روبه‌رو هستند باقی می‌ماند، که مشخص نیست آیا پرداخت تسهیلات طرح نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده در این مدت کم به آنان ممکن خواهد شدیا خیر؟

به گزارش تین‌نیوز، براساس تکلیف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کل کشور سه بانک موظف به ارائه تسهیلات نوسازی به تاکسی‌های فرسوده شدند که یکی از آنها بانک تجارت بود، حال به نظر می‌رسد این بانک با ورود به دیگر بخش‌های حمل‌ونقل عمومی و همراهی به منظور نوسازی اتوبوس‌ها و مترو به خصوص در تهران گام جدیدی را در همکاری با شهرداری تهران برداشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.